ServiceDesk medarbetare till Specsavers!

ServiceDesk medarbetare till Specsavers!

Har du tidigare arbetat med IT-support och söker nu en ny utmaning? Vill du arbeta för ett företag som finns över hela världen? Är du serviceinriktad och gillar problemlösning? Är du också strukturerad och ordningsam? Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten

Professionals Nord söker för Specsavers räkning en ServiceDesk medarbetare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Specsavers under ca 6 månader, med möjlighet till förlängning.

På kontoret i Göteborg erbjuds en dynamisk miljö med stark lagkänsla. Du ingår i ett litet team samtidigt som samarbete sker mellan andra länder med totalt 40 medarbetare. I teamet sker kunskapsutbyte och problemlösning tillsammans. Koncernspråket är engelska samtidigt som all support dagligdags sker på svenska.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Specsavers önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se

Arbetsuppgifter

IT-support av hög kvalité till användarna av systemet. Det är väldigt varierande uppgifter där du hanterar inkommande samtal och ärenden från butiker runt om i landet. Utifrån specifikt ärende ger du support och genomför felsökningar för att åtgärda eventuella fel. Det genom att ställa rätt frågor och därför ställs krav att du är en god kommunikatör. Avslutningsvis dokumenterar du avslutat ärende och håller standardrutiner uppdaterade. I tjänsten ingår både samarbete och självständigt arbete.
  • Kundsupport
  • Felsökningar
  • Dokumentera avslutat ärende och uppdatera standardrutiner.
Vi söker dig som

Har tidigare erfarenhet av Service desk arbete eller motsvarande. Erfarenhet av butiksarbete i sällanköpsbranschen är meriterande. Du kommunicerar väl på svenska då arbetet kräver dialog med butikspersonal på dagligbasis. Du har goda kunskaper i Office 365 och en allmän förståelse och intresse för olika datorsystem och teknik. Då resor kan förekomma ser du inte det som något problem. Du behärskar engelska i tal och skrift då kommunikation sker med andra länder. Behärskar du norska, finska, danska och/eller holländska är det meriterande.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Specsavers. Du är strukturerad och ordningsam då dokumentation förekommer efter varje avslutat uppdrag. Du kommunicerar professionellt och är serviceinriktad som person. Du drivs av att lösa problem och ser möjligheter i allt.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mimmi Sondell

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Information om kundföretaget

Specsavers grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins. Idag är det världens största privatägda optikerföretag och de fortsätter med att erbjuda snygga bågar och glas i högkvalitativa material. Läs mer på deras hemsida: https://www.specsavers.se/
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Professionals Nord Rekrytering AB
Sista ansökningsdag 30 juni 2021 (49 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision - Att skapa och bibehålla arbetstillfällen! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se.