Service Desk Agent

Service Desk Agent

Har du en god känsla för service tillsammans med ett brinnande intresse för teknik och IT? Vill du arbeta med support och orderhantering på Simplify?

Här erbjuds du stora karriärs möjligheter och utveckling!

Om oss

Simplify erbjuder tjänster för den digitala arbetsplatsen inom visuell kommunikation, mötesteknik, dokumenthantering och telefoni.

Vi är 45st medarbetare uppdelade på våra kontor i Göteborg, Malmö, Helsingborg och Stockholm.

Om tjänsten

I rollen som Service Desk Agent / 1st line support blir du en del av ett sammansvetsat team som sitter tillsammans på kontoret i Nya Hovås.

Du kommer bland annat arbeta med:
· Ärendehantering samt incident- och problemhantering av inkomna ärenden
· Ansvara för att felsöka ärenden och lösa dem, alternativt skicka dem vidare till rätt person eller avdelning
· Driva problemfrågor med kund och leverantör tills problemet är avhjälpt
· Du kommer också att dokumentera ditt arbete efter rutiner på avdelningen
· Ansvara för inkommande förfrågningar från vår säljorganisation
· Ansvara för orderhantering

Vi söker dig som...

.. är flexibel i din roll och nyfiken på att lära dig mer inom IT/teknik för att på så sätt hantera mer komplexa ärenden och hitta lösningar. De ärenden som du hanterar i supporten är kopplade till mjukvara, hårdvara samt kringutrustning vilket innebär felsökning i karaktär med en första linjes support / helpdesk.

Tjänsten passar dig som har ett IT- och serviceintresse och vill ta steget vidare till att arbeta mer kundfokuserat, i ett team som arbetar mot gemensamma mål.

Personliga egenskaper

· Ett genuint intresse för teknik, problemlösning och kundvård
· Kommunikativ och utåtriktad med en positiv attityd
· Noggrann med god förmåga att läsa av och lösa uppgifter
· Lojal personlighet och en prestigelös framtoning
· Stark ansvarskänsla
· Viljan att alltid göra det "lilla extra" för kund och kollegor
· Trygg och förtroendegivande i kontakten med nya människor
· Teamplayer

Kvalifikationer

· Minimum gymnasium- eller yrkeshögskola
· Kunskap inom MS Windows, Office365 och Mac
· Vana av att dokumentera utifrån fastställda rutiner
· Flytande svenska och behärska engelska i tal och text

I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll. Du är nyfiken på att lära dig mer och kan hitta lösningar på problem. Du är en person som drivs av att jobba i team och att lösa tekniska problem. För att du ska trivas i rollen är du även serviceinriktad och motiveras av att ge service i första klass.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att skicka en fråga till hello@simplify.se eller kontakta Peter Seigner på 031-7491719.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Skicka CV och personligt brev till hello@simplify.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Telefon 031-7030600
Email Mejla Simplify Göteborg AB
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Service & Kundtjänst, Serviceyrken, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.simplify.se
Sista ansökningsdag 7 juni 2021 (27 dagar kvar)