CU Manager Application Management

CU Manager Application Management

Göteborg/Stockholm/Linköping

Dynamics by Sigma är en leading edge-enhet på Sigma som levererar affärssystem baserade på Microsoft Dynamics. Vi befinner oss på en spännande global resa där vi arbetar med globala medelstora och stora bolag. Vi finns idag i Sverige på sju orter, i Bangalore i Indien, i London i UK och i Buenos Aires i Argentina. Vi brinner av våra kunders framgång och att de ska kunna vara konkurrenskraftiga i sin globala konkurrens. Vi tror att det leder till att de kan stanna kvar med sina huvudkontor och bidra till ett långsiktigt bra samhälle.

Genom att förstå kundens processer och verksamhet levererar vi ett affärssystem på Microsoft Dynamics som ger kundens medarbetare rätt information i tid och därmed möjlighet att utföra sina arbetsuppgifter bättre och mer effektivt.

På Sigma:
  • Brinner vi för att vidga vyerna och för att hjälpa våra kunder att uppnå sina mål
  • Har vi en öppen dialog. Vi arbetar efter "best practice" och löser utmaningar genom lagarbete
  • Arbetar vi med utveckling - både för organisationen och för varje individ
  • Arbetar utifrån Passion & Execution: Älska det du gör och gör det du älskar
Om tjänsten

Nu söker vi CU-chefer som vill vara med att forma och utveckla vår affärsverksamhet och framförallt våra konsulter. Du kommer att ingå i BU Dynamics ledningsgrupp och förväntas tillföra kompetens runt vår strategiska utveckling framåt där du har fullt ansvar för ditt din enhet och att din personal utvecklas i enlighet med uppsatta mål.

För denna roll bör du ha erfarenhet inom ledarskap, affärssystem och proaktiv förvaltning av befintliga lösningar för att snabbt komma in i rollen. Som person är du intresserad av och har fokus på dialogen med medarbetare och kunder och brinna av att skapa kundvärde. Du är anpassningsbar och hanterar olika situationer på ett framgångsrikt sätt. Du har ett engagemang och driv för att kontinuerligt utveckla teamet, vår affär och göra ett bra resultat. Vidare är du ansvarstagande och strukturerad i ditt arbetssätt.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att:
  • Ansvara för medarbetarnas uppdrag och utveckling
  • Coacha medarbetarna mot överenskomna mål och följa upp aktiviteter
  • Ansvara för att befintliga kunder drivs proaktivt och utvecklas
  • Egna konsultuppdrag som Customer Success Service Manager
  • Att enheten följer uppsatta tillväxtmål
  • Förbereda, genomföra och följa upp utvecklingssamtal, personliga mål, individuella utvecklingsplaner och uppnådda resultat, samt upplevd arbetsmiljö
  • Initiera rekrytering och se till att rätt kompetens finns
  • Sätta lön och genomföra lönesamtal
  • Attestera tidrapporter och utlägg
  • Med individanpassade åtgärder förebygga ohälsa och olycksfall
Vidare ansvarar du över:
  • Att ditt CU:s medarbetare har möjlighet till utveckling i sin yrkesroll
  • Att lagar, avtal/anställningsvillkor och regler i personalhandbok och resereglemente följs
  • Att personalprocessen och ekonomiprocessen efterföljs
  • Den fysiska och psykiska arbetsmiljön för ditt CU:s medarbetare
  • Att överföring och lagring av medarbetares personuppgifter hanteras enligt personuppgiftlagen samt enligt intern informationssäkerhetspolicy
  • Att ditt CU:s medarbetare har möjlighet till rehabilitering vid behov
Dina personliga egenskaper väger in tungt och det är viktigt att du är empatisk och kan hantera människor i alla situationer och att du har en förmåga att leda och utveckla människor. Du har erfarenhet av att tidigare på ett framgångsrikt sätt varit med och skapat en positiv och motiverande miljö. Slutligen har du en utmärkt skriftlig och muntlig kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska.

Placeringsorten för tjänsten är i Stockholm, Göteborg eller Linköping men då konsulterna finns på andra orter är det självklart att du har möjlighet att resa.

Om Sigma IT

Sigma IT består av 1200 specialister inom strategi, teknik och kommunikation. Genom digital transformation effektiviserar vi verksamheten hos många av Sveriges största företag, organisationer och kommuner. Vi finns i sju länder och på 20 orter i Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultföretag med 4000 medarbetare i elva länder. Sigma ägs av entreprenören och filantropen Dan Olofsson och har ett stort och aktivt CSR.

Mer information om Dynamics by Sigma:

www.dynamicsbysigma.se

Hur ansöker jag?

Välkommen att ansöka via länken nedan. Frågor om tjänsten kan ställas till Jonas Steffensson, BA Manager: jonas.steffensson@sigma.se. Vänligen observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mail.

När ansöker jag?

Ansökan är öppen nu och fram till den 25 oktober. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök idag.

Tillsättning

Tillsättning sker under november 2019

Placering

Göteborg, Stockholm eller Linköping
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Data & IT
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida https://www.sigmaitc.se/karriar
Sista ansökningsdag 24 okt 2019 (7 dagar kvar)