Administratör till Siemens i Mölndal

Administratör till Siemens i Mölndal

Lockas du av en tjänst inom administration? Är du en person som kan erbjuda service i världsklass samtidigt som noggrannhet och struktur är självklara delar i ditt arbete? Siemens Smart Infrastructure söker efter en administratör och koordinator för serviceavtal till kontoret i Mölndal. Läs mer om tjänsten nedan!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer bli en del av avtalsadministrationen som är en avdelning på Siemens som administrerar kundernas serviceavtal, både nya och befintliga. Avtalsadministrationen är även ett informationsstöd såväl internt på företaget samt för externa kunder vilket innebär ett stort fokus på service i rollen. Avtalsadministrationen är idag ett team på 6 personer som sitter på Siemens kontor i Mölndal.

Du kommer rapportera till chef för avtalsadministrationen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
  • Upprätta och underhålla avtalsdata
  • Säkerställa att avtalsdata, PM-planer samt installerad bas är uppdaterat och korrekt i våra affärssystem
  • Uppföljning av kundfordringar och andra ekonomiska rapporter
  • Skapa krediteringsunderlag, följa attestinstruktioner samt registrera kreditnotor
  • Hantera leverantörsfakturor
  • Hantera kundkontakter, både interna Siemenskunder och externa kunder
  • Aktivt arbeta för ständiga förbättringar avseende rutiner och verksamheten i övrigt, samt samverka med andra enheter med gemensamma processer
Din profil

Vi söker dig som har några års arbetserfarenhet inom det administrativa området. I övrigt lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas som administratör hos oss är det viktigt att du har lätt för att ta eget ansvar och kan jobba noggrant och strukturerat. Vi söker dig som alltid vill erbjuda professionell administrativ service till kunder och kollegor. Andra viktiga personliga egenskaper är initiativtagande, kontaktskapande och positiv. Du arbetar självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med dina kollegor.

Då detta är en administrativt inriktad tjänst så krävs det att du kan uttrycka dig väl i svenska och engelska både i tal och skrift samt har en god vana i Office-paketet. Det är även en fördel om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP.

Ansökningsförfarande

Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om du känner att detta är en roll för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan.

Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ben Saeang, ben.saeang@skill.se.

Om oss

Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag.
People change - everything.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Skill
Sista ansökningsdag 29 maj 2022 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Siemens är ett av världens största företag inom energi, teknik och hälsovård. Koncernen har fler än 475 000 medarbetare i över 190 länder och Siemens svenska del består av ca 4 700 medarbetare på olika orter.

Siemens Smart Infrastructure, som är en division inom Siemenskoncernen, är världens ledande leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter. Divisionen erbjuder ett brett spektrum av integrerade och effektiva systemlösningar och tjänster inom fastighetsautomation, brand, säkerhet, energihantering, samt styr- och reglerprodukter för värme, ventilation och kyla.