Är du den där berömda spindeln i nätet som har förmågan att hitta lösningar och skapa struktur? Har du dessutom datorvana och gillar att prata i telefon? Då kan du vara den vi söker! Vi rekryterar just nu en Planning Coordinator till vår planeringsavdelning. En av våra fantastiska kollegor ska till våren gå på föräldraledighet och därför söker vi en ny kollega. Tjänsten är ett vikariat på 12 månader med chans till förlängning. Vår förhoppning är att du ska kunna starta redan i januari, men är såklart flexibla gällande startdatum.

En rolig och utmanande roll, ett härligt team och en närvarande ledare är några av de saker vi erbjuder.

Om jobbet

Om man skulle likna den här rollen vid ett spel så skulle det utan tvekan vara Tetris. Eller möjligtvis att lägga pussel under en lite lugnare dag. På vår driftavdelning jobbar 130 säkerhetskonsulter med att installera och utföra service på larmsystem hemma hos våra kunder. Din uppgift blir alltså att arbetsleda våra säkerhetskonsulter så att dom har ett så effektivt schema som möjligt där du tar hänsyn till kundönskemål, verksamhetens KPI:er och restider. För att lyckas med uppgiften har du nära dialog med så väl säkerhetskonsulter och regionala chefer som kunder och dina kollegor. Teamet består av sju personer och ni ska tillsammans säkerställa att inbokade uppdrag utförs inom utlovad tid och med rätt materialtillgång. Du behöver ha koll på hur kapaciteten ser ut idag och imorgon för att på ett optimalt sätt kunna fördela jobben till rätt säkerhetskonsult, i rätt tid och på rätt ort (tänker att pussel och Tetris sammanfattar det rätt bra ändå!). Datorn och telefonen är dina arbetsverktyg.

Om dig

För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat. Vi tror att du är en person som gärna analyserar vad du gjort tidigare för att kunna hitta ännu mer optimala lösningar framöver. Eftersom rollen innebär samarbete med många olika avdelningar/personer behöver du vara relationsskapande och serviceinriktad. Du kommer ha ditt team och din ledare nära till hands samtidigt som du behöver vara självgående och kunna "lägga ditt eget pussel".

Vi ser det som en självklarhet att du har god datorvana/systemvana sedan tidigare: Har du jobbat i något schemaläggningssystem är det meriterande.

Vad vi kan erbjuda

Att jobba hos oss är både roligt och utvecklande. Vi har blivit utnämnda till Årets Karriärföretag åttonde året i rad och vi är måna om att ta hand om våra medarbetare. Du kan förvänta dig en coachande och närvarande ledare och härliga kollegor. Vi har precis flyttat in våra nya fina lokaler i Citygate, vi sitter alltså i Nordens högsta kontorshus som är beläget i Gårda!

Lönen består av en fast del samt möjlighet till bonus vid uppnådda mål.

Vi gillar att fira saker; allt från framgångar och uppnådda resultat till Halloween och kanelbullens dag. På fredagar firar vi alltid lite extra – kanske bjuds det på frukost, fika eller en härlig AW.

Nyfiken?

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ottilia Porselid på 0733759407 alternativt ottilia.porselid@sectoralarm.se. (Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail).

Du söker tjänsten via vår hemsida där du bifogar CV och personligt brev (kom ihåg att berätta varför just du ska få en plats i vårt fantastiska team). Vi rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag men allra senast den 30 nov.

Vi ser fram emot att lära känna dig!
Mer info

Om arbetsgivaren

Sector Alarm är en totalleverantör av trygghet och säkerhet för privata bostäder och mindre företag. Sedan etableringen 1995 har koncernen utvecklats till att idag vara det näst största larmföretaget i Europa med över 600 000 kunder och 3000 anställda. Sector Alarm växer snabbt och har idag verksamhet i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spanien, Frankrike, Italien och Portugal. De har som långsiktigt mål att bli det ledande företaget för trygghetslösningar i Europa.