Är du den där berömda spindeln i nätet som har förmågan att hitta lösningar och skapa struktur? Har du dessutom datorvana och gillar att prata i telefon? Då kan du vara den vi söker!

Vi rekryterar just nu en Planerare till vår planeringsavdelning. En rolig och utmanande roll, ett härligt team och en närvarande ledare är några av de saker vi erbjuder.

Om jobbet

Om man skulle likna den här rollen vid ett spel så skulle det utan tvekan vara Tetris. Eller möjligtvis att lägga pussel under en lite lugnare dag. På vår driftavdelning jobbar 130 säkerhetskonsulter med att installera- och utföra service på larmsystem hemma hos våra kunder. Din uppgift blir alltså att arbetsleda våra säkerhetskonsulter så att dom har ett så effektivt schema som möjligt där du tar hänsyn till kundönskemål, verksamhetens KPI:er och restider. För att lyckas med uppgiften har du nära dialog med så väl säkerhetskonsulter och regionala chefer som kunder och dina kollegor. Teamet består av sju personer och ni ska tillsammans säkerställa att inbokade uppdrag utförs inom utlovad tid och med rätt materialtillgång. Du behöver ha koll på hur kapaciteten ser ut idag, imorgon och kommande veckor för att på ett optimalt sätt kunna fördela jobben till rätt säkerhetskonsult, i rätt tid och på tätt ort (tänker att pussel och Tetris sammanfattar det rätt bra ändå!). Datorn och telefonen är dina arbetsverktyg.

Om dig

För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat. Vi tror att du är en person som gärna analyserar vad du gjort tidigare för att kunna hitta ännu mer optimala lösningar framöver. Eftersom rollen innebär samarbete med många olika avdelningar/personer behöver du vara relationsskapande och serviceminded. Du kommer ha ditt team och din ledare nära till hands samtidigt som du behöver vara självgående och kunna "lägga ditt eget pussel".

Vi ser det som en självklarhet att du har god datorvana/systemvana sedan tidigare: Har du jobbat i något schemaläggningssystem är det meriterande.

Vad vi kan erbjuda

Att jobba hos oss är både roligt och utvecklande. Vi har blivit utnämnda till Årets Karriärföretag sju år i rad och vi är måna om att ta hand om våra medarbetare. Du kan förvänta dig en coachande och närvarande ledare och härliga kollegor. Vi sitter i fina lokaler i Gårda och till hösten ska vi flytta in i ännu finare lokaler (bara några meter härifrån) i nybyggda Citygate.

Lönen består av en fast del samt möjlighet till bonus vid uppnådda mål.

Vi gillar att fira saker; allt från framgångar och uppnådda resultat till Halloween och kanelbullens dag. På fredagar firar vi alltid lite extra – kanske bjuds det på frukost, fika eller en härlig AW.

Nyfiken?

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin Ermund på 0738619430 alternativt malin.ermund@sectoralarm.se. (Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail).

Du söker tjänsten via vår hemsida där du bifogar CV och personligt brev (kom ihåg att berätta varför just du ska få en plats i vårt fantastiska team). Vi rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag men allra senast den 12 juni.

Vi ser fram emot att lära känna dig!
Mer info
Telefon 031-809530
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Produktionsledning, Transport & Logistik, Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.sectoralarm.se/
Sista ansökningsdag 23 juli 2022 (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sector Alarm är en totalleverantör av trygghet och säkerhet för privata bostäder och mindre företag. Sedan etableringen 1995 har koncernen utvecklats till att idag vara det näst största larmföretaget i Europa med över 600 000 kunder och 3000 anställda. Sector Alarm växer snabbt och har idag verksamhet i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spanien, Frankrike, Italien och Portugal. De har som långsiktigt mål att bli det ledande företaget för trygghetslösningar i Europa.