Personaladministratör med ekonomiinslag

Personaladministratör med ekonomiinslag

Nu söker vi dig som vill arbeta med HR administration och Ekonomi på ett trevligt bolag i Mölndal. Tjänsten kommer att påbörjas som ett konsultuppdrag, men för rätt person finns det mycket goda möjligheter till en direkt anställning hos vår kund.

Om tjänsten
Som personaladministratör kommer du att stötta bolagets ekonomiansvarig genom att ha en tvådelad roll. Dels arbetar du med fakturering och enklare lönehantering (50%) och dels med olika personaladministrativa uppgifter (50%). Arbetet innefattar administration rörande on- och off boarding, arbetsmiljöarbete, personalhandbok, lönerevision, företagshälsovård, kollektivavtal och policys samt registrering av nyanställda. Ekonomiarbetet sker i systemet Jeeves.

Du sitter tillsammans med övriga kollegor i fina lokaler i Mölndal. Tjänsten är på 100%, med möjlighet till flextid. Tillsättning så snart som möjligt.

Vem söker vi?
Du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning, gärna inom HR och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. I din roll har du mycket kontakter internt, ofta på engelska, vilket gör att du utöver svenskan även behöver känna dig trygg i att kommunicera på det engelska språket både i tal och skrift.

Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och har ett lyhört arbetssätt. Du har förmågan att ta dagen som den kommer och prioritera därefter samt är prestigelös och mån om att hjälpa till där det behövs. Du tycker även att det är roligt att lära nytt och ta eget ansvar. Vidare är du noggrann som person och trivs med ordning och reda.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson på 070-471 59 01. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-09-22.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...


Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.


SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: Personaladministratör
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 24 sept 2020 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.