Handläggare till Trade Finance på storbank i Göteborg

Handläggare till Trade Finance på storbank i Göteborg

För kunds räkning söker vi nu en handläggare till Trade Finance till omgående start. Du kommer att vara SJR-konsult och uppdraget löper till 30 september 2020. Vår kund är en storbank som sitter i trevliga lokaler i centrala Göteborg.

Vad innebär
rollen?

Som konsult kommer du att
förstärka vår kunds Trade Finance avdelning som arbetar med bankgarantier. Du kommer att jobba i ett team som i dagsläget består av 9 handläggare och din arbetsuppgift kommer primärt vara att förbereda för utställandet av garantier.
Det innebär att arbeta med dokumentation (ladda upp nya ansökningar, kontrollera dokumentkrav och kundlimiter). Du kommer att kommunicera via e-post och telefon både internt i organisationen och externt med bankens kunder.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett eller ett par års erfarenhet från administrativt arbete. Du har förmågan att prioritera och strukturera upp ditt arbete, utan att för den skull tappa detaljfokus. Du har en god samarbetsförmåga, är självgående i ditt arbete och du vågar ta för dig.
Då det är många kontaktytor i tjänsten har du en god kommunikationsförmåga och har lätt för att ge information på ett enkelt och tydligt sätt.

Har du tidigare erfarenhet från Trade Finance är detta meriterande. Goda kunskaper i Officepaketet samt flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Behärskar du franska är detta ett plus.

Vi söker dig som även kan arbeta heltid under sommarmånaderna juni-augusti.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 031-333 54 88. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...


Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.


Titel: Handläggare Trade Finance
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring, Bank & Finans
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 25 okt 2019 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.