Servicerådgivare – Scania Sverige region Väst, Göteborg

Servicerådgivare – Scania Sverige region Väst, Göteborg

Vi söker en medarbetare till vårt serviceteam i Hisings Backa

Arbetsuppgifter
Som servicerådgivare/kundmottagare är din uppgift att sälja och marknadsföra verkstadens tjänsteutbud. Du arbetar proaktivt för att maximera utnyttjandet av verkstadskapaciteten med kunden i fokus.

Du säkerställer att kundens behov och förväntningar uppfylls i hela processen från förfrågan till utförande och uppföljning.

Arbetsuppgifterna innefattar att ta emot våra kunder över disk och per telefon för servicerådgivning, bokning av reparationer , vara behjälplig för reservdelsfrågor och order, samt daglig hantering av administration för fakturering.

Som medlem i serviceteamet har du kompetenta kollegor inom reservdelar, verkstad och servicemarknad som alltid strävar efter att ge våra kunder bästa service.

Din profil
För att klara av rollen behöver du god teknisk kompetens och ha tidigare erfarenhet från fordonsbranschen och försäljning. Du uppskattar ett brett och varierande arbete där du får ta ett stort ansvar.

Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse. Goda kunskaper i reservdels- och verkstadssystem är grundkrav, erfarenhet från liknande arbete är meriterande.

Som person är du serviceinriktad, ordningsam, självgående och en lagspelare som bemöter både interna och externa kunder på ett professionellt och trevligt sätt. Du trivs i ett mycket högt tempo, hanterar många uppgifter samtidigt samt är bra på att möta tidsgränser och prioritera rätt.

Du värdesätter samarbete med dina arbetskamrater och bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas då vi ständigt utmanar våra processer.

Du talar och skriver svenska obehindrat samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav, C och D är meriterande.

Vi kan ge dig
  • En trivsam och utvecklande arbetsmiljö.
  • Ett serviceteam av kompetenta och trevliga kollegor som kan hjälpa dig att växa med uppgifterna.
  • Mycket goda möjligheter till vidareutbildning och vidareutveckling inom Scaniaorganisationen.
Tjänsten är på heltid.

Ytterligare information
Kontakta Jessica Johansson Servicechef tfn 010-706 68 84.
Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Välkommen med din ansökan !

Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2019 registrerade Scania Sverige 6 652 tunga fordon samt 146 Scaniabussar och blev med det marknadsledare på den svenska marknaden med 44,2%.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.scania.com
Sista ansökningsdag 31 jan 2021 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON SE. För mer information besök: www.scania.com.