Om FöretagetIT Support till Trafikverket
Dina arbetsuppgifterFörsta och andralinjen support, telefonmottagning.
Ta emot, registrera, kategorisera, eskalera och lösa ärenden som kommer in till Trafikverkets användarstöd inom IT och telefoni.
Tillhandahålla användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter.
Som supporttekniker för användare på Trafikverket kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll.
Supportteknikern arbetar med att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden.
Vi har som uppgift att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Vi arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade it-lösningar.
Vi agerar första mottagningspunkt för Trafikverkets användare. Vid störningar skall vi så snabbt som möjligt återställa till normal drift av tjänster, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.
Din profilHos oss är följande personliga egenskaper viktiga:
- God social kompetens och har hög servicekänsla gentemot användare.
- Driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice.
- Goda tekniska kunskaper inom IT.
- God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.
- Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
- En lojal och pålitlig lagspelare.
Anställningens omfattning: Tillsvidareanställning med tillämpning av 6 månader provanställning
Tillträde: Snarast
Löneform: Fast lön
Sysselsättningsgrad: 100 %
Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Cos hemsida www.soderco.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Antonio Godino på: antonio.godino@soderco.se
Vi tar endast emot ansökningar via annonsen.