Helpdesk first line support sökes till Trafikverket

Helpdesk first line support sökes till Trafikverket

Om Företaget

IT Support till Trafikverket

Dina arbetsuppgifter

Första och andralinjen support, telefonmottagning.
Ta emot, registrera, kategorisera, eskalera och lösa ärenden som kommer in till Trafikverkets användarstöd inom IT och telefoni.
Tillhandahålla användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter.

Som supporttekniker för användare på Trafikverket kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll.

Supportteknikern arbetar med att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden.

Vi har som uppgift att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Vi arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade it-lösningar.

Vi agerar första mottagningspunkt för Trafikverkets användare. Vid störningar skall vi så snabbt som möjligt återställa till normal drift av tjänster, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.

Din profil

Hos oss är följande personliga egenskaper viktiga:
  • God social kompetens och har hög servicekänsla gentemot användare.
  • Driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice.
  • Goda tekniska kunskaper inom IT.
  • God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.
  • Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
  • En lojal och pålitlig lagspelare.
Anställningens omfattning: Tillsvidareanställning med tillämpning av 6 månader provanställning
Tillträde: Snarast
Löneform: Fast lön
Sysselsättningsgrad: 100 %

Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Cos hemsida www.soderco.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Antonio Godino på: antonio.godino@soderco.se
Vi tar endast emot ansökningar via annonsen.
Mer info
Kontaktperson Antonio Godino
Email Mejla Antonio Godino
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://soderco.se/
Sista ansökningsdag 31 juli 2022 (24 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder, konsulter och kandidater. Vår målsättning är att hitta den optimala matchningen och därmed få organisationer och människor att utvecklas.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.