Serviceinriktad receptionist/assistent till fastighetsbolag

Serviceinriktad receptionist/assistent till fastighetsbolag

Vår kund är ett lokalt fastighetsbolag i Göteborg. De förvaltar hyresfastigheter vilka innehåller både bostäder och lokaler. På kontoret är det fyra kollegor och du förväntas bli den femte. Vidare är det fyra kollegor som arbetar som fastighetsskötare. Utöver nämnda kollegor finns en annan verksamhet i samma kontorslokal varför det är fler människor i rörelse i vardagen på kontoret. För denna tjänst blir du anställd hos Söder & Co men har din arbetsplats hos vår kund.

Vi söker en självständig, initiativtagande och serviceinriktad assistent på heltid (40 timmar per vecka) till kontoret i centrala Göteborg.

I rollen som assistent erbjuds du en bred och varierande roll. Du ansvarar för att ta emot besökare, samtal och felanmälan på ett varmt och professionellt sätt. Felanmälan för hyresgäster är öppen varje vardag kl. 10:00-12:00 och alla ärenden förs in i ett ärendehanteringssystem. Du är den första besökare möter samtidigt som du har en nyckelfunktion gällande den interna administrationen. Exempelvis viss ekonomihantering; scanna och kontera leverantörsfakturor, fakturering och hyresreskontran. Du förväntas vara behjälplig med vissa förvaltningsfrågor såsom parkeringstillstånd, utskick och nyckelhantering. Vidare kommer du att vara behjälplig i kontraktsskrivningar med hyresgäster samt informera fastighetsskötare i olika frågor och händelser.

Som assistent arbetar du i ett växlande tempo i en öppen kontorsmiljö där du får visa dina goda egenskaper inom service och administration. Det är viktigt att man finner glädje i att ge service och gärna ligga steget före. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetstiden är 08:00-17:00 med en timmas lunch (12:00-13:00).

Vi söker dig som har en administrativ gymnasieutbildning i grunden och har kännedom om grundläggande ekonomi. Du har tidigare erfarenhet inom administration och service och har goda kunskaper i Officepaketet. Det är viktigt att du trivs i rollen som assistent och gärna tar dig an varierande uppgifter med en positiv och prestigelös inställning. Som person tror vi också att du är flexibel, representativ och serviceminded. Din kommunikativa förmåga är hög och du är en prestigelös person som är bra på att hitta lösningar och fungerar utmärkt i såväl högt som lågt arbetstempo. Du har en god initiativförmåga och tar tag i det som behöver göras. Vi förväntar oss inte att du kan allt i rollen från början men vi förväntar oss att du har rätt inställning till att lära dig.

Ansökan
Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Co's hemsida www.soderco.se. Sista ansökningsdag är 2019-10-31. Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna via vår hemsida redan idag, www.soderco.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet. Det innebär att du kommer att vara anställd av Söder & Co men arbeta hos vår kund. Tjänsten skall tillsättas omgående.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Administration, Assistent, Reception
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://soderco.se/
Sista ansökningsdag 31 okt 2019 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Söder & Co bemannar företag och andra organisationer genom inhyrning, rekrytering och inhyrningsrekrytering. På så sätt skapar vi både karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kandidater, kunder och konsulter.