Supply Chain Planner till internationellt bolag

Supply Chain Planner till internationellt bolag

Drivs du av att arbeta med såväl logistikflöden? Randstad söker nu en Supply Chain Planner till ett bolag strax utanför Göteborg. Här blir du en del av ett team där tyngdpunkten i ditt arbete ligger i att svara för hela logistikflödet. Inom rollen kommer du också bistå med viss support för kundtjänst- och säljavdelningen (exempelvis produktregistrering & order). Med dig i bagaget har du examen inom företagsekonomi eller logistik liksom minst 1 års erfarenhet av en liknande roll. Låter det här som något för dig? Då hoppas vi på din ansökan - redan idag!

Omfattning:
Heltid 8-17, för start enligt överenskommelse med uppdrag i 3 månader (med god möjlighet till förlängning/övertag av kund).

Arbetsbeskrivning:

Här kommer du till ett internationellt bolag som sitter i ett trevligt kontorshotell i sydvästra Göteborg. På kontoret får du sällskap av ett gäng om 4 kolleger och i din roll som Supply Chain Planner kommer du supportera sälj-, kundtjänst- och logistikavdelningen. I rollen svarar du främst för supply planning - du kommer förbereda prognoser för bolagets fabriker, övervaka lager och följa upp leverantörsleveranser samt identifiera optimeringsprocesser.

Exempel på dina arbetsuppgifter;

Logistik;
  • Svara för hela logistikflödet. Lägga order och boka transport liksom fakturera och följa upp leverans.
  • Övervaka och samarbeta med lager liksom kontrollera fakturor och svara för pallhantering.
  • Planera och organisera co-packing.
Support;
  • Registrera produkter, analysera och rapportera säljstatistik samt delta i konferenser.
  • Agera backup för kundtjänst (telefonväxel, order & fakturor).
Kvalifikationer:

Här behöver du;
  • Eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi eller logistik och minst 1 års erfarenhet av liknande roll inom logistik.
  • Goda färdigheter i Microsoft Office-paketet, främst Excel och erfarenhet av ERP-system (SAP, JD Edwards eller liknande).
  • Goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift (fördelaktigt om du har använt engelska i tidigare arbeten).
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och lätt för att samarbeta med andra. Du är angelägen om att alltid bemöta såväl kunder som kolleger med hög servicegrad. Visst är du också en fena på att knyta och etablera nya kontakter och relationer? Skulle du dessutom beskriva dig som initiativtagande? Då kommer du bli ett uppskattat tillskott på arbetsplatsen!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:

Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag:
2018-07-11, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emelie Jacobsson | emelie.jacobsson@randstad.se
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 11 juli (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Har du tidigare arbetat med produktregistrering i Validoo och/eller Nielsen Sales Analytics ser vi det som plus (ej krav).