Service Manager till 24|7 på SEB i Göteborg

Service Manager till 24|7 på SEB i Göteborg

Vill du utmana dig själv i ett jobb där du ständigt utvecklas och dessutom kan styra dina arbetstider? Brinner du för service och vill vara SEB:s ansikte utåt? Härligt! Då kommer du att trivas i rollen som Service Manager på 24|7, SEB:s kundtjänst på telefon.

Om 24|7

På 24|7, SEB:s kundtjänst på telefon i Göteborg, jobbar ca 600 medarbetare. Det som utmärker 24|7 är en stark vi-känsla, med mycket skratt och stor öppenhet. Engagemanget och viljan att hjälpa kunder med allt från enkla frågor till mer komplexa frågeställningar genomsyrar allt.

Det här kommer du att göra

Som Service Manager är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för deras kunder. Eftersom SEB finns där för deras kunder i livets olika skeenden är jobbet väldigt varierande, utmanande, roligt och stundtals hektiskt.

Du kommer framförallt att möta kunder i telefon och ge trygga och hållbara råd, med fokus på att visa upp enkelheten i våra tjänster. Viss kontakt sker även via mail och social media. Guidning och utbildning i SEB:s digitala miljöer och verktyg är också en viktig del av ditt jobb.

Det här erbjuder vi dig

Om du, liksom vi brinner för service och är den vi söker, kommer du att börja din anställning med en 2 månaders intern utbildning i SEB:s Service Academy. Du får en gedigen utbildning inom service med grund i SEB:s kultur. Samtidigt studerar du för att ta den Swedsec licens som är ett krav för arbetet med rådgivning. SEB:s nästa Service Academy startar den 7 januari 2019.

Du har möjlighet att påverka ditt eget arbetsschema och på så vis dina arbetstider. Hos SEB och 24|7 kan du utvecklas! Kanske vill du som ett nästa steg bygga på din kompetens och jobba med egna digitala rådgivningsmöten? Eller vara med och testa nya digitala verktyg eller arbetssätt? Möjligheterna är många!

Vem söker vi?

Vi söker dig som brinner för service, är social och gillar att träffa kunder både spontant och i bokade möten. Du är engagerad och har ett starkt självledarskap som hjälper dig i utmanande situationer, som till exempel genom att vara uthållig vid stundtals långa köer och många frågor från våra kunder. Frågorna du möter är väldigt varierande och det är viktigt att du har ett starkt eget driv, är strukturerad och effektiv i att hitta de bästa lösningarna för våra kunder. Det är viktigt att du har ett stort intresse för ekonomi och är nyfiken på vad som händer i SEB:s bransch.
  • Vi tror att du har en akademisk utbildning men det är inget absolut krav.
  • Några års erfarenhet från service- eller försäljningsyrken, gärna med inslag av telefonkontakt.
  • Relevant kunskap om våra produkter och tjänster är meriterande.
Som Service Manager behöver du som sagt en Swedsec licens och på sikt också en bolånelicens. Vi erbjuder utbildning för dig som inte har dessa licenser om du är den vi söker.

Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career

På SEB är dem övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team och för att företaget ska vara hållbart för framtiden. SEB strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder eller varifrån vi kommer.

Bra personer känner ofta bra personer - dela gärna annonsen om du har en vän som skulle älska det här jobbet.

Välkommen med din ansökan

Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv och vad du kan bidra med på SEB. Eftersom vi väljer ut kandidater löpande får du gärna skicka in din ansökan idag, men senaste datum för ansökan är den 30 november 2018
. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Emma Höglin,
Rekryteringsansvarig Ranstad, på mail emma.hoglin@ranstad.se
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 30 nov (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Randstad är världens näst största HR-service företag och arbetar med bemanning och rekrytering. Vi är nu representerade i 46 länder, med över en halv miljon medarbetare på uppdrag hos våra kunder varje dag.