Kundtjänstrådgivare till välkänd storbank

Kundtjänstrådgivare till välkänd storbank

Har du service i blodet och brinner för att förmedla denna i världsklass? Har du ett intresse och driv för frågor som rör bank, ekonomi och finans? Är du van vid att jobba med telefon som ditt närmsta arbetsverktyg och drivs i att ha en rådgivande roll? Vill du arbeta med att skapa långsiktiga kundrelationer och vara med och göra skillnad för bolagets alla kunder? Är du destoutom nyfiken, driven och innovativ som vill arbeta på en arbetsplats där god arbetsmiljö och härlig teamkänsla värdesätts? Är du en person som vill kombinera din kommunikativa och sociala förmåga med ditt intresse för bank och rådgivning? Stämmer detta in på dig? Välkommen att ansöka redan idag!

Omfattning: Heltid, flexibla arbetstider under dagar, kvällar och helger. Start den 7 januari.

Arbetsbeskrivning:
Du kommer att sitta som kundtjänstrådgivare mitt i centrala Göteborg och kommer att påbörja din nya karriär med en grundlig utbildning och Swedsec-licens. I din roll kommer du att sitta i telefonbanken och hjälpa till att ge den bästa servicen till bankens alla kunder. Du kommer framförallt att ta emot inkommande samtal och bistå kunderna med rådgivning och vägledning men också jobba proaktivt med utvalda kunder. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg men kommer också besvara frågor och vägleda via mejl och chatt.

Arbetet innebär att du ska sätta dig in i andra människors frågor och problem vilket kräver att du är flexibel, lösningsorienterad och alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Banken är inne i en spännande digital utvecklingsresa och uppmuntrar nytänkande, idéer och utveckling.

I rollen kommer du bland annat att:

- Via telefon och e-post hjälpa bankens kunder med allmänna privatekonomiska frågor samt rådgivning.

Kvalifikationer:
Här behöver du;
  • Ekonomiskt intresse
  • Tidigare erfarenhet från kundtjänst eller annat serviceyrke
  • Avklarad gymnasieutbildning
  • Goda kunskaper/ färdigheter att uttrycka sig i tal och skrift på Svenska och engelska
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Sista ansökningsdag: 2018-12-16, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emma Höglin I emma.hoglin@randstad.se
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 16 dec (28 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Randstad är världens näst största HR-service företag och arbetar med bemanning och rekrytering. Vi är nu representerade i 46 länder, med över en halv miljon medarbetare på uppdrag hos våra kunder varje dag.