Kundtjänstmedarbetare till spännande uppdrag

Kundtjänstmedarbetare till spännande uppdrag

Söker du efter ett arbete där du varje dag gör skillnad? Är du lösningsorienterad och strukturerad med ett glatt humör som smittar av sig till andra? Värderar du laganda, samanhållning och att jobba i team? Har du arbetat inom kundtjänst eller annat serviceyrke sedan tidigare? Då tror vi att du är rätt person för oss och vår kund!

Uppdragsgivare:
Randstad AB

Omfattning:
Heltid

Ort:
Göteborg

Arbetsbeskrivning:

Hos vår kund kommer du att få chansen att utvecklas, växa och bygga på både produktkunskap och samtalsteknik. Du kommer att i ditt dagliga arbete bemöta olika typer av ärenden. Det kommer stundtals vara hög belastning i telefonin men också i din mejlkorg därför krävs det att du kan hantera stressiga situationer med bibehållet lugn och gott bemötande i varje samtal. Som kundtjänstmedarbetare är dina främsta arbetsuppgifter att via telefon och mail vägleda de kunder som hör av sig till dig. Du kommer i din yrkesroll att komma i kontakt med en mängd olika människor och din arbetsuppgift är att alltid ge bästa möjliga service.

Exempel på arbetsuppgifter;
  • Ta emot inkommande samtal via telefon, mejl och chatt
  • Administrera i system
  • Reda ut och lösa frågor som kan uppkomma, exempelvis gällande spårning, synpunkter, reklamationer eller svara på frågor om kundens produkter och tjänster
Kvalifikationer:

Här behöver du;
  • Tidigare erfarenhet från kundtjänst eller annat serviceyrke
  • Vara bekväm i Officepaketet
  • Avklarad gymnasieutbildning
  • Goda kunskaper/ färdigheter att uttrycka sig i tal och skrift
  • Vi ser gärna att du har erfarenhet från att tidigare arbetat inom lager
För att lyckas i din roll som kundservicemedarbetare hos vår kund drivs du av måluppfyllnad, utmanande ärenden och kundkontakt. Har du tidigare erfarenhet av att ha arbetat i olika system så kommer det att underätta i denna tjänst. Du trivs med att ha telefon och dator som ditt främsta arbetsverktyg och förstår vikten av att vara flexibel och ha gott kundbemötande. Kan du prioritera bland parallella arbetsuppgifter med bibehållet lugn och också ha förmågan att strukturera kommer du bli en uppskattad medarbetare på din nya arbetsplats.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:

Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag:
2018-10-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:
Emma Höglin | emma.hoglin@randstad.se
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 28 okt (33 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Randstad är världens näst största HR-service företag och arbetar med bemanning och rekrytering. Vi är nu representerade i 46 länder, med över en halv miljon medarbetare på uppdrag hos våra kunder varje dag.