Reservdelsansvarig/Kundsupportmedarbetare

Reservdelsansvarig/Kundsupportmedarbetare

Se hit! Vi söker dig som vill arbeta som reservdelsansvarig och vara en del av vår kundsupportgrupp. Du kommer att supportera både externa och interna kunder via telefon samt ansvara för helheten av vår reservdelsaffär.

Du är riktigt vass inom kundservice och gillar ett högt tempo. Det är viktigt att du är lyhörd mot våra kunder och snabbt tar action, samt trivs i en miljö som präglas av många sociala kontakter.

Rollen som reservdelsansvarig innebär att du arbetar med:
  • Att ansvara för att vi rätt sortiment i lager, upplägg av nya artiklar samt hålla kontaken med bolagets leverantörer.
  • Inköp av reservdelar.
  • Ansvarig för prissättning, samt uppdatering i vårt affärssystem.
  • Att administrera inkommande mail och samtal till serviceavdelningen.
  • Supportera övriga på kundsupport med utbildning, information om sprängskisser från respektive leverantör.
Rollen som kundsupport innebär att du arbetar med:
  • Supportera våra kunder per telefon i form av ordereffektuering, prisförfrågan, offerter, leveransfrågor m.m.
  • Supportera interna kunder såsom säljare samt servicetekniker, efter bestämda rutiner.
  • Ordereffektuering i gemensam mailbox, samt övriga frågor som t ex leveransfrågor.
  • Produktrådgivning och verka för merförsäljning vid kundkontakt samt offerthantering.
  • Delta på mässor enligt överenskommelse, i ett rullande schema inom avdelningen.
  • Säkerställa sin kompetens i form av utbildning av våra leverantörer av våra produkter. Med syfte att: uppnå bästa möjliga kundtillfredsställelse.
Som person har du en god social förmåga. Du bygger team och finner lätt samarbeten. Arbetsuppgifterna förutsätter att du är en ordningssam och strukturerad person. Vi tror att du som passar in på rollen har:
  • En god datorkunskap och tycker det är enkelt och roligt att arbeta med många system parallellt
  • Stort intresse för bilar och teknik
  • Erfarenhet från bilbranschen eller liknande teknisk erfarenhet
  • Erfarenhet av kundservice eller yrke med kundbemötande
  • God datorvana (MS Office)
  • Flytande svenska och god engelska, både i tal och i skrift
Och det är meriterande om du har erfarenhet av nedan:
  • Pyramid (affärssystem)
  • Enterprise (affärssystem)
  • Fordonsteknisk bakgrund
Vi är en arbetsplats med stark gemenskap och det är viktigt för oss att vi har roligt på jobbet. Vi uppmuntrar till våra medarbetares utveckling och det finns interna karriärvägar. Du kommer att vara en del av vår kundsupportavdelning i Mölndal och ingå i ett team med 8 kollegor, du rapporterar till vår kundsupportchef.

Övriga villkor:
  • Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning
  • Heltid 100%
  • Tillträde snarast möjligt
  • Individuell lönesättning
  • Körkort, minst behörighet B
Urval kommer att ske löpande. Anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdag - så skicka din ansökan redan idag!

Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan.
*Personuppgiftshantering*

Preqas AB, org.nr. 556884-6504, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomen.com/site/uploads/2018/07/Integritetspolicy-rekrytering.pdf


_*_Välkommen med din ansökan!__*
Mer info
Kontaktperson Annika Zander
Telefon 031-788 30 06
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 maj 2019 (35 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Preqas säljer och levererar verkstadsutrustning till hela marknaden. Tack vare vår långa erfarenhet och våra strategiska samarbeten med starka partners kan vi erbjuda helhetslösningar, en egen rikstäckande serviceorganisation, branschens tyngsta varumärken och den senaste teknologin till våra kunder. Kort sagt har vi kunskapen och produkterna som gör att du bara behöver ha kontakt med en enda leverantör för alla delar i din verkstad.