Leveransplanerare till spänannde företag i Linköping!

Leveransplanerare till spänannde företag i Linköping!

Är du en strukturerad person med erfarenhet av och intresse för logistik? Söker du ett brett och händelserikt uppdrag med många kontaktytor? Just nu söker vi en Leveransplanerare till vår kund i Linköping! Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå i ett halvår, med god chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Som leveransplanerare administrerar du i ett logistik- och planeringssystem på plats ute hos en av företagets logistikentreprenader i Linköping. I systemet sker transportbokningar, granskning av bokningar, resursbokningar (truckar, kranar etc.) men även uppföljning och sammanställning av statistik. Leveransplaneraren är den som säkerställer fria ytor och transportvägar på byggarbetsplatsen samt samordnar och medverkar vid byggets logistikmöten. I tjänsten ingår en hel del egen aktivitet ute i anslutning till byggproduktionen där du "rekar" och för en aktiv dialog med involverade personer och företag. Leveransplaneraren är den som planerar och avropar lossningsresurser så att våra intransporter kan ske så optimalt som möjligt och lägger en viktig grund för en hållbar och lönsam affär.

Vem är du?

Planering, administration, kommunikation samt uppföljningar utgör större delen av din vardag. Som person har du en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att följa fungerande rutiner som ligger till grund för vår optimering av logistikflödena inne på byggområdet. Då du kommer att ha en hel del kontakter ute på byggarbetsplatsen samt vara med vid logistikmöten och vid överlämning, bör du trivas med att kunna samordna och förmedla relevant information till den/de som behöver den för att flödet skall kunna löpa på så bra som möjligt. Detta kräver att du är tydlig i din kommunikation, så väl i tal som i skrift och alltid värnar om att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med- och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.
Du som söker har med fördel en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik eller transport men det är inget krav då tidigare arbetslivserfarenhet kopplat till logistik, leveransplanering, transportflöden eller liknande kan komma att värderas minst lika högt.

Om verksamheten

Vår kund eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. De fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. För rätt person kan det finnas möjlighet till eventuell anställning direkt hos vår kund efter en tids inhyrning.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Mer info
Kontaktperson Viktoria Timbäck
Telefon 019-766 37 06
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 21 okt 2019 (3 dagar kvar)