Löneadministratör till spännande bolag i läkemedelsbranchen

Löneadministratör till spännande bolag i läkemedelsbranchen

Vår kunds löneteam består av fyra lönespecialister och en lönesamordnare. De ansvarar för hela löneadministrationen från ax till limpa för våra bolag i Sverige, idag dryga 3 000 löner. Bolaget har kommit en bra bit på väg när det gäller att rationalisera processer och rutiner, men det finns mer att göra.

Till sitt team söker de nu dig som vill vara med och utveckla löneadministrationen.

Om tjänsten

Du ansvarar, tillsammans med dina kollegor, för att administrera löneprocessen i sin helhet och ger daglig service åt chefer och medarbetare i löne- och lönerelaterade kollektivavtalsfrågor. Du kommer också att hantera en del övriga personaladministrativa frågor, t ex administrera nyanställning, avslut av anställning, uppdatera vår digitala personalhandbok och registrera utbildning. Rollen innebär även att hantera nyckeltal, statistik etc. som stöd till personalavdelningen och som stöd i organisationen. I rollen ingår resor till bl a Enköping och Stockholm på månadsbasis.

Företaget strävar efter att arbeta enligt Lean. Det innebär att det ingår i rollen att bidra med förbättringsförslag för verksamheten samt aktivt bidra till genomförandet av överenskomna förslag. Du kommer att vara delaktig i att ytterligare utveckla och förfina våra gemensamma processer och rutiner och tillsammans med övriga teamet dokumentera och implementera dessa i hela organisationen. Vill ser gärna att du har kunskap och intresse för att ta ett större ansvar för lönesystemsfrågor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
  • Administrerar löneprocessen från anställning till avslut av anställning.
  • Hantera administration kring pension, försäkringar och tjänstebilar.
  • Framtagning av rapporter och statistik.
  • Ge service åt chefer och anställda.
  • Göra kontoavstämningar.
  • Hålla i introduktion och utbildning av chefer och medarbetare inom området.
  • Utveckla löneprocessen, system och rutiner.
  • Delta i förbättringsarbeten enligt Lean
  • Medverka vid i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen
Vem är du?

För att trivas i denna roll tror vi att du är framåt och positiv, du har hög ambitionsnivå och brinner för att lära dig nya saker. Du gillar att arbeta i team och är strukturerade i ditt arbetssätt. Som person är du självständig, noggrann och har humor! Du har minst en gymnasieutbildning med lämplig inriktning, samt flera års erfarenhet av lönearbete, helst i lönesystemet Agda PS.

Erfarenhet av ekonomiredovisning och kännedom om kollektivavtal är meriterande.

Du delar vår kuns tankar om öppenhet, ansvarstagande, initiativ och att arbeta tillsammans. Om detta låter som dig så kan det vara just dig vi söker för denna roll. Varmt välkommen med din ansökan.

Om verksamheten

Att arbeta med lön är ett viktigt arbete som regleras av lagar och regler, därmed är kraven på kompetens och ett strukturerat arbetssätt mycket höga. Att lön är en stor utgiftspost för företaget och en viktig del även för de anställda gör det extra viktigt för oss på Poolia att hitta rätt person till rätt plats oavsett om du är lönespecialist, löneadministratör eller lönechef.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 16 dec 2019 (6 dagar kvar)