HR Contact Support till global fordonskund!

HR Contact Support till global fordonskund!

Är du serviceinriktad och söker efter en utmaning inom HR? Ser du vikten av effektiva lag där människor är stolta över att vara ansvariga för sina leveranser och hjälpa varandra att nå framgång? Och vill du vara en del av en sådan miljö? Vänligen fortsätt läsa! Vi är glada att meddela att vår globala fordonskund nu anställer en kollega för att stärka deras HR-team på HR Contact Services. Detta är en grym chans för dig att skaffa dig värdefull erfarenhet inom HR. Sök tjänsten idag då platsen kan fyllas innan sista ansökningsdagen.

Om tjänsten

Du kommer att vara en del av vår kunds HR Contact Support Team, HR Services Sweden där deras uppdrag är att fungera som kontaktpunkt för anställda, HRBP och chefer i HR-relaterade ämnen. Du kommer att vara en del av ett globalt team där målet är att ge HR-expertis med kvalitet, stark serviceinriktning och hög effektivitet. Din huvuduppgift inom denna roll är att svara på förfrågningar från anställda, HRBP och chefer som kontaktar vår kund via telefon eller e-post. Dina arbetsuppgifter kommer även inkludera; Dessutom kommer du att:

Stödja och samarbeta med aktörer i HR Service Delivery Model för att säkerställa ett effektivt HR-stöd till verksamheten.
Ge slutanvändarstöd som överenskommits.
Utföra incidentupplösningar och begär kompletteringar.
Kunskapshantering och dokumentation av fel och kända lösningar.
Stöd i kontinuerligt förbättringsarbete för tillämplig avdelning och för HR-administrativa processer.
Arbetar i nära samarbete och öppenhet med systeravdelningar Kompensation och förmåner och personalstyrning.

Du kommer att jobba i fina, stora och ljusa lokaler i Arendal. Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig fram till årskiftet med god chans till förlägning.

Vem är du?

Vi tror att du har ett genuint intresse för att ge professionell kundservice samt behåller fokus under högt tempo. För att lyckas i denna position ser vi att du är serviceinriktad, energisk och har en förmåga att prioritera. I övrigt ser vi att du har:

Universitetsexamen, helst bachelor, inom personalområdet eller motsvarande arbetserfarenhet
Erfarenhet av att arbeta inom HR/service eller liknande arbetsuppgifter.
Möjlighet att läsa och förstå avtal, regler och riktlinjer.
Flytande engelska och svenska i både tal och skrift
Goda färdigheter i MS Office och Excel.

Har du erfarenhet av att arbeta i SAP ser vi självklart detta som ett plus.

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 27 maj 2019 (31 dagar kvar)