Controller till spännande företag i Göteborg!

Controller till spännande företag i Göteborg!

Vi söker nu en passionerad och erfaren Financial Controller. Om du gillar att arbeta i en internationell och dynamisk miljö kan du vara den vi söker! Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt för att pågå till slutet av maj 2020. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten

I rollen som Financial Controller kommer du att tillhöra redovisningsavdelningen. Du kommer att arbeta på en global organisation med kontaktpersoner världen över där du tillsammans med redovisningschefen kommer att arbeta med två svenska legala enheter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Som Financial Controller ansvarar du, tillsammans med redovisningschefen, för att säkerställa att bokföringen i den legala enheten är korrekt vilket görs genom löpande analyser. En mycket viktig del av arbetet består även av att hålla sig uppdaterad inom de senaste förändringarna i redovisningsprinciper och rapporteringskrav samt medverka, initiera och driva förbättringsprojekt för att säkerställa att dessa implementeras. Detta sker i nära samarbete med dina kollegor i andra länder som ansvarar för leverantörsreskontra, kundreskontra samt rapportering. Tillsammans med dem kommer du även att vara med och säkerställa kvalitén i redovisningen genom att kontinuerligt utveckla och förbättra ekonomiprocesserna. Ytterligare en viktig del av arbetet består av att ge både interna och externa parter tillförlitlig information om bolagen genom att exempelvis ta fram beslutsunderlag till styrelse och ledning men även ta fram och säkerställa att årsredovisningarna blir inskickade i tid. Arbetet innebär mycket kontakt och nära samarbete med bolagens controllers.

Vem är du?

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för affären och verksamheten du kommer ansvara för. Du är en lagspelare med ett starkt eget driv och en positiv inställning. Du har en utpräglad analytisk förmåga med en god förståelse för detaljer utan att tappa helhetsperspektivet. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. Du gillar att dela med dig av kunskap och erfarenhet och har även en förmåga att arbeta genom andra.

Detta är ett utmärkt tillfälle att utvecklas både professionellt och personligt tillsammans med ett team av engagerade kollegor.

Kvalifikationer:
  • Akademisk examen i ekonomi/finans med redovisningsinriktning
  • Minst tre års erfarenhet av att arbeta praktiskt med redovisning
  • Erfarenhet av SAP R/3 och Microsoft Office
  • God kännedom om IFRS och svenska redovisningsprinciper
  • Flytande svenska och engelska i tal såväl som skrift
Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 25 nov 2019 (4 dagar kvar)