Business Process Developer till global fordonskund i Göteborg!

Business Process Developer till global fordonskund i Göteborg!

Till vår globala fordonskund i Göteborg söker vi just nu en Business Process Developer för spännande konsultuppdrag! Uppdraget förväntas starta i april för att pågå till årsskiftet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten

I rollen kommer du arbeta med att stödja inköpsorganisationen att hantera och kontinuerligt förbättra arbetssätt, processer, system och verktyg. Du kommer fokusera på ledningsförbättringsuppdrag, bedömningar och undersökningar, samt fungera som företagsrepresentant vid behov. Dessutom kommer du vara den centrala kontaktpunkten för Front Office och ägaren av Indien Back Office Support (PSC) för att säkerställa att nuvarande och framtida leveranser optimeras på bästa sätt för att stödja inköpsorganisationen.

Förekommande ansvarsområden
  • Vara den första kontaktpunkten för frågor inom ditt område (Front Office), följa upp och ge feedback
  • Som Front Office-ägare bidra till att funktionellt förbättra de befintliga processerna, systemen och verktygen för att säkerställa att Back Office utnyttjas på bästa sätt
  • Övervaka PSC-prestanda och hantera styrningen för det
  • Hantera ledningsuppdrag, utredningar och projekt inom kompetensområdet
  • Äga och genomföra kontinuerliga förbättringar i Front Office-området, baserat på affärsbehov och strategier
  • Utveckla och äga utbildningsmaterial i ditt område, fungera som coach för linjebolaget efter behov
  • Bidra till (leda och/eller delta i) verksamheten för Purchasing Business Plan
  • Vara den globala experten i en eller flera processer i ditt Excellence-område.
Vem är du?

För att kvalificera dig till rollen som Business Process Developer söker vi dig med:
  • Högskoleexamen i teknik och/eller företagsekonomi
  • Bra inköpskunskap och minst 3 års relevant erfarenhet från en inköpsorganisation eller liknande
  • Bra kommunikationsförmåga och intressenthantering
  • Ständig förbättringsinriktning
  • Kundfokus - Möjlighet att sätta vad som är bäst för koncernen i fokus
  • Goda kunskaper i datahantering och du besitter analytiska färdigheter
* Tidigare erfarenhet av projektledning - och besitter interkulturellt ledarskap.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare, Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 24 mars (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.