Administrativ assistent för uppdrag hos internationell kund i Göteborg!

Administrativ assistent för uppdrag hos internationell kund i Göteborg!

Just nu söker vi erfaren Administrativ assistent för uppdrag hos vår internationella kund i Göteborg! Tjänsten är belägen i Göteborg men man kommer stödja ledningsgrupp i både Göteborg och Lyon, Frankrike. Uppdraget förväntas starta i slutet av augusti för att pågå till och med februari 2019. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Tjänsten innefattar mer ledningskoordinering än rena assistentuppgifter och är en utmärkt möjlighet för dig som vill lära dig om inköpsvärlden, samt har ambition att göra mer än vanligt assistentarbete och har karriärambitioner. Det är en roll med hög ansvarsnivå och rätt kandidat kommer att fungera som ledningens hjärta.

Arbetsuppgifter

Som Administrativ assistent kommer du bland annat:
  • Stötta ledningsgruppen med resor, affärsverksamhet och allmän administration samt förslag till agenda och planering
  • Samordna och hantera dagliga problem, support och uppföljningsplaner
  • Förbereda dokument, presentationer och rapporter
  • Ansvara för avdelningens administrativa rutiner
  • Arbeta med att förbättra administrativa rutiner
  • Hantera budget och kostnadsuppföljning
  • Ansvara för informationsflödet inom avdelningen inklusive teambuilding-evenemang
  • Bidra till ett bra samarbete inom avdelningen
  • Genomföra, koordinera och följa upp Projekt administrativa aktiviteter
  • Koordinera aktiviteter med övriga assistenter i Göteborg och i Lyon, Frankrike
Vem är du?

Till rollen som Administrativ assistent söker vi dig som har:
  • Relevant utbildning och tidigare erfarenhet inom liknande yrkesområde
  • Ett internationellt tillvägagångssätt/intresse och en global tankegång med avancerade färdigheter på engelska och svenska
  • Goda kunskaper om diverse IT-system
  • God kommunikationsförmåga, i både tal och skrift
  • Förmåga att organisera, strukturera och prioritera ett brett spektrum av problem på ett effektivt sätt
  • Utmärkt interpersonella och nätverkande färdigheter.
Vidare tror vi att du är serviceinriktad och flexibel, har förmåga att samarbeta, hantera känslig och konfidentiell information. Rätt kandidat har en öppen och positiv attityd, kommer till kontoret med ett smittsamt leende, är flexibel och tycker om att arbeta i en hög taktmiljö. För att passa i rollen har du förmåga att arbeta självständigt och på eget initiativ. Du har även en hög grad av integritet och etik, engagemang, lojalitet och sund bedömning.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 21 aug (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.