Brf samordnare Peab Bostad

Brf samordnare Peab Bostad

Tycker du att bostadsutveckling verkar spännande och samtidigt har ett intresse för bostadsrättsekonomi, avtal och affär? Tycker du samtidigt om att driva, samordna och koordinera projekt? Då kan tjänsten som bostadsrättssamordnare hos Peab Bostad i Väst vara rätt för dig.

Peab Bostad AB är en av Sveriges största bostadsutvecklare och en del av Peabkoncernen. Vi arbetar med att utveckla, producera och sälja bostäder. Vi är ca 160 medarbetare och har en omsättning på ca 6,4 miljarder. Nyligen vann vi utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder 2021. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med intressanta projekt, inspirerande kollegor och stora utvecklingsmöjligheter. Följ med på vår resa till att bli Sveriges bästa bostadsutvecklare!

Om tjänsten

Som Brf-samordnare arbetar du i en grupp med olika uppdrag kopplade till hela ledet nya bostadsrättsföreningar, från bildandet till överlämning till ny styrelse. Du arbetar i nära samarbete med andra funktioner inom regionen så som projektledare och sälj- och kundansvariga. Den vardagliga samordningen av funktionen leds av en senior teamleader, men du har själv huvudansvaret för dina föreningar.

Arbetsuppgifter

Som Brf-samordnare har du en nyckelroll i utvecklingen och framdriften av våra bostadsprojekt. Du ansvarar bl.a. för att upprätta kostnadskalkyler och ekonomiska planer, har koll på nyckeltal och regelverk och har förmågan att kunna se bostadsaffären ur både Peab och föreningens perspektiv. Exempel på arbetsuppgifter är;
  • Hantera uppstart av våra bostadsrättsföreningar.
  • Vara med vid uppstart av samfällighetsföreningar kopplade till bostadsrättsföreningarna.
  • Göra och utvärdera finansieringsförfrågningar
  • Upprätta kostnadskalkyler och ekonomiska planer för bostadsrättsföreningarna
  • Svara för kontakten med bostadsrättsföreningarnas ekonomiska förvaltare.
  • Svara för kvalitetssäkring av avräkningar, utlägg och budgetar.
  • Upprätta slutreglering av entreprenadprojekt tillsammans med projektledare och controller
  • Upprätta driftsavräkning mellan projekt och brf vid satt avräkningsdatum
  • Vara med och utveckla regionens Brf-styrelsearbete.
  • Kunna bereda inför och delta på bostadsrättsföreningens styrelsemöten och stämmor.
  • Upphandla underhållsplaner för våra bostadsrättsföreningar.
  • Hantera överlämning av förvaltning till teknisk och ekonomisk förvaltare tillsammans med ekonom.
  • Hantera rekrytering, introduktion och överlämning av/till boendestyrelse.
  • Delta i kundinformationsträffar.
Denna roll kommer ge dig värdefulla erfarenheter och möjligheter att utvecklas med utmanande arbetsuppgifter där alla olika intressenter ska samverka för att nå de gemensamma målen. Viss arbetstid kan förekomma på kvällstid, vid exempelvis föreningsstämmor och informationsmöten.

Vi söker dig som:
  • Har grundläggande ekonomisk bakgrund och intresse, genom utbildning eller erfarenhet. inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning.
  • Är strukturerad, initiativtagande och planerande i sitt arbetssätt
  • Har lätt för att skapa och bygga förtroende för människor
  • Har förståelse för affärsnyttan i sitt agerande och sina beslut
  • Trivs med att jobba i team, men är självständig i sitt arbete
  • Har goda kunskaper i Excel
Det är meriterande om du:
  • Har tidigare erfarenhet från kvalificerat bostadsrättsarbete.
  • Har erfarenhet från fastighet- eller byggbranschen
  • Kunskaper i hur en bostadsrättsförening fungerar och verkar, t.ex. fastighetsmäklare med viss ekonomibakgrund
Du är en prestigelös person med stor har förmågan att kunna balansera Peabs och föreningens intressen på ett korrekt och nyanserat sätt.

Arbetsort:
Göteborg

Kontaktperson:
Försäljningschef Johannes Öberg, 073-337 11 04
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 30 juni 2022 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Peab är en stor koncern som spänner över många verksamheter. Samtidigt har vi en stark lokal närvaro som gör att vi kan jobba nära våra kunder oavsett var i landet de befinner sig. Detta gör att det hos oss finns möjlighet att jobba och utvecklas inom varierande yrkeskategorier och skiftande arbetsområden.

Vi på Peab strävar efter att vara branschens bästa arbetsplats. Vi vill att våra medarbetare ska tycka att det är roligt att gå till jobbet, att de ska trivas, utvecklas och växa. Utvecklingsmöjligheterna på Peab är därför stora, och vi kan erbjuda förmåner utöver det vanliga.