Customer Success Support till Pagero

Customer Success Support till Pagero

Om tjänsten:
Pagero växer och vill nu stärka upp med en Customer Success Support till kontoret i Göteborg. I denna roll kommer du att hantera företagskunder som vill ha hjälp med ärenden kopplat till finansiella problem som grundar sig i någon form av processfel. Det kan röra sig om fakturor som skickats fel trots att en kund använt Pageros plattform under flera år eller att en kund missuppfattat vad som är tekniskt möjligt och därmed har fel förväntningar på plattformen och använder denna fel. Det kan också vara något så enkelt som att kundinformation behöver korrigeras i CRM-systemet för att fakturorna ska hamna rätt.

Du behöver förstå kundresan och sätta dig in i Pageros plattform för att sedan vara den som formulerar en lösning och involverar kollegor på andra avdelningar som kan behöva ge sitt stöd och kompetens för att hitta en lösning. Då kundärendena är av olika karaktär arbetar man med ett anpassat arbetssätt från fall till fall med ett nära samarbete till leverans, ekonomi, sälj och kollegorna på support.

Rollen kräver att du har en förmåga att tänka "business" och kan identifiera om problemet uppstått på grund av fel i tekniken eller om det rör sig om att man har interna rutiner som gör att det blir fel. Kopplat till detta behöver du vara duktig på att ta dialogen vidare internt och få med dig organisationen i att detta kan skapa större problem med tiden vilket kan kräva att sitta i en workshop, arbeta fram nya rutiner eller hantera ett problem tillsammans.

Sammanfattningsvis kommer du att:
  • Hantera kundärenden och sköta dialog med kunder för att förstå grunden till deras problem - från start till slut och uppföljning
  • Sätta dig in i respektive ärende för att sedan involvera och samarbeta med berörda avdelningar internt för att hitta en lösning
  • Äga processen för borttagande av kunddata
  • Hantera avtalsuppsägningar
Vi söker dig som:
  • Har tidigare erfarenhet från arbete i en serviceroll med daglig kundkontakt
  • Talar och skriver flytande engelska och svenska
  • Har vana av arbete i affärssystem tidigare samt Office-paketet
  • Har mycket god kommunikationsförmåga och stark förmåga till god struktur i det dagliga arbetet
För att lyckas i rollen behöver du vara en framåt och driven person som vågar ta initiativ när processer stannar upp. Mycket vikt kommer att läggas på den personliga lämpligheten där rollen inte kräver lång erfarenhet utan snarare rätt driv. Detta kan vara ett nästa steg för dig som vill komma in på ett internationellt bolag där du får växa. Du måste tycka om att arbeta nära kunder och att ha daglig kontakt med flertalet interna kollegor för att koordinera varje steg i processen på rätt sätt.

Om kundföretaget:
Pagero är verksamma inom finansbranschen där man genom en egenutvecklad plattform erbjuder sina kunder en rad olika lösningar som fakturahantering, betallösningar, inköp och analyser. Företaget är ledande i sin bransch och lägger stort fokus på företagskulturen. Din anställning kommer att påbörjas med en introduktion under första veckan där du får lära känna kulturen och bolagets arbete. Detta följs sedan upp med fortsatt träning i den egna rollen och nära samarbete till den Campaing Manager som sitter i Stockholm.

Om anställningen:
Tjänsten är en direktrekrytering där du blir anställd hos Pagero. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt. För de kandidater som går vidare till slutskedet i processen blir det aktuellt med kreditupplysning och bakgrundskontroll.
  • Omfattning: Heltid
  • Arbetstider: 08:00-17:00 med möjlighet till arbete hemifrån när du kan arbetet väl
  • Start: 16 Januari 2023
  • Placering: Göteborg
  • Lön: Fast månadslön
  • Kontaktperson: Dino Segetalo
Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av OIO
Sista ansökningsdag 20 dec 2022 (11 dagar kvar)