Finance Manager

Finance Manager

Är du en erfaren Ekonom som söker en ny utmaning i en internationell koncern? Vill du jobba i en Ekonomi /Controllerfunktion i ett mindre företag i en stor koncern? Då kan du vara rätt person för oss!

MEGTEC

MEGTEC Systems AB ingår i Dürr Systems AG, ett globalt företag ledande när det kommer till Clean Technology Systems och rening av industriella utsläpp. MEGTEC Systems AB förser marknaden med en mängd olika reningstekniker som elfilter, textilfilter, skrubbrar, katalytiska- och oxidationssystem.

MEGTEC är just nu inne i en stark tillväxtfas och söker nu för omgående start en Ekonom som vill vara med på deras tillväxtresa. Med Kontor i centrala Göteborg erbjuds du en utvecklande och verksamhetsnära roll. Här blir du en del av ett gott gäng på totalt 25 medarbetare. Du blir välkomnad in i en platt organisation där det andas samarbete, prestigelöshet och glädje!

Dürr Sweden - Dürr (durr.com)

Om tjänsten

I rollen som Ekonom med Controllerfunktion på MEGTEC arbetar du med flera olika moment såsom rapporter; månadsbokslut, månadsrapportering, cashflow, leasing, skatter, skattedeklarationer, budget årsredovisning, prognos.

Vidare är du ansvarig för förberedelse och rapportering av moms ,projektredovisning: Granska projektuppskattningar varje månad med PM samt ansvarig för korskontroll med SAP, Sales Order skapande av försäljningsorder i SAP systemet och fakturera till kunder, kontoavstämningar för balansräkningskonton;

Andra administrativa arbetsuppgifter:
  • Skapa nya kunder/kunder i System (SAP) med Global Tyska/Poland team
  • Bistå årsredovisningen med revisorer - se till att årsredovisningen på engelska baserad på svenska görs av de externa revisorerna och rapporteras till Bolagsverket i tid;
  • Kontakt med Shared Services-teamet i Tyskland och se till att de månatliga stängningarna för lokala böcker och IFRS-rapportering (Durr Germany) rapporteras i tid;
  • Direkt kommunikation med Skatteverket i olika frågor.
Hos MEGTEC får du verka i en helhet i det lilla företaget med det stora bolagets rutiner och struktur, med allt vad det innebär av rutiner, processer, rapporteringar och deadlines.

Du får verka i en internationell miljö med många kontaktytor med bland annat Shared Services-teamet i Tyskland och får tillgång till de oändliga utvecklingsmöjligheterna som kommer med koncernen.

Din profil

För att kvalificeras för denna roll ser vi att du är utbildad Ekonom och har minst 4-5 års erfarenhet av alla löpande förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning; redovisning, Excel, årsredovisning, skattedeklaration, momsredovisning, Sales Order skapande av försäljningsorder, Projekt controllera, IFRS-rapportering och projektredovisning.

För att vara framgångsrik i tjänsten behöver du ha en hög IT-mognad och snabbt kunna sätta dig in i nya system. Du har erfarenhet av att självständigt göra fullständiga månadsavslut i en miljö där det är korta deadlines. Vi arbetar med SAP från April/22. Har du erfarenhet av större system är det starkt meriterande. Då koncernspråket är engelska behöver du ha goda kunskaper och förmåga att skriva, läsa och tala på både svenska och engelska.

Som person är du samvetsgrann och har en god struktur i ditt arbete och är van att växla upp i arbetstempo inför deadlines. Vi tror att du är självständig och har en initiativförmåga för att bidra till att hitta lösningar till nya uppgifter och situationer som kan uppstå. Du gillar att ha en bred kontaktyta och har förmågan att kommunicera med tydlighet gentemot kollegor i koncernen.

Ansökan

Det här är till en början ett konsultuppdrag på 6 månader, för rätt person finns det goda möjligheter till anställning hos MEGTEC. I rekryteringsprocessen samarbetar MEGTEC Systems AB med OnePartnerGroup. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta Tania Benitez på mailadress tania.benitez@onepartnergroup.se.

Vi ber dig att skicka in relevanta intyg och betyg i samband med din ansökan. Vänligen sök via annonsen, vi tar inte emot ansökan via email.

Vi kommer att kalla till intervju löpande under rekryteringsprocessen och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 8 juli 2022 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se