Art Director till Folkspel Inhouse

Art Director till Folkspel Inhouse

Folkspels inhousebyrå växer och behöver stärka upp med en idéstark kreatör till det konceptuella teamet. I en allt mer konkurrensutsatt spelmarknad blir syftet med Folkspel och våra lotteriprodukter allt viktigare, nämligen att generera pengar till Sveriges föreningar. Våra varumärken Folkspel, Sverigelotten, Bingolotto och Årets Eldsjäl är alla viktiga bärare av det syftet. Så om du inte bara brinner för att göra kreativ kommunikation som bygger varumärken och skapar försäljning, utan också tycker att Sveriges föreningar gör Sverige bättre för alla, är detta jobbet som gjort för dig.

Du kommer att jobba i ett konceptuellt team tillsammans med CD och copywriter på Folkspels inhousebyrå, som idag består av tio personer. Runt omkring dig kommer du att ha ett starkt, erfaret gäng bestående av ytterligare en AD, grafiska designers, motion designer, digital designer, content writer samt produktionsledare. Arbetet leds av vår creative director som har många års erfarenhet från prisbelönta reklambyråer.

Exempel på arbetsuppgifter
* Ha koll på och analysera vad konkurrenter gör, vad som gäller i den nya tidens kommunikation och hur vår omvärld förändras.
  • Arbeta med framåtriktade projekt med stort fokus på långsiktighet och affärsnytta.
  • Löpande ta fram och utveckla starka kommunikativa koncept och kreativa kampanjer, för alla mediekanaler.
  • Utveckla våra varumärken, arbeta med strategier och storytelling.
  • Ta fram nya designkoncept tillsammans med grafisk designer.
Vem är du?
  • Du har reklamutbildning från Berghs School of Communication, Hyper Island, Forsbergs, YRGO eller liknande.
  • Du kommer inte direkt från skolbänken, utan har jobbat ett antal år i reklambranschen. Eller inhouse.
  • Kanske har du kampanjer som vunnit någon kreativ utmärkelse i din portfolio.
  • Du behärskar de vanligaste programvarorna ur Adobe CC-familjen och Office-paketet.
  • Du brinner för bra kommunikation och är övertygad om att sättet man förpackar ett budskap på är avgörande för att skapa förändring.
  • Du har en förmåga att se saker ur olika perspektiv och värdera vad som är det viktigaste.
  • Du har koll på modern kommunikation som tar för sig och gör skillnad
  • Du är nyfiken och entusiastisk. Du är en lagspelare, men självgående.
  • Relevans, retorik och kreativitet är begrepp som ligger dig varmt om hjärtat.
På Folkspel har du drygt 100 kollegor och du har goda personalförmåner, kollektivavtal och fast lönesättning. Vår arbetsplats genomsyras av framåtanda, arbetsglädje och humor. Vi sitter i moderna, öppna och fräscha lokaler med industriell känsla i Gamlestaden. Kontoret är helt nybyggt sedan i januari och inrymt i de gamla lokstallarna vid Sävenäs, bara fem minuter med spårvagn från Centralstationen.

Folkspel är en ideell organisation och allt överskott går direkt tillbaka till föreningslivet eftersom Folkspel inte har några privata vinstintressen. Vi ägs till 100 % av folkrörelserna, via 73 riksorganisationer och omsätter årligen ca 1,2 miljarder. Vårt uppdrag är att via lotteriverksamhet göra det möjligt för Sveriges föreningar att fortsätta sitt viktiga arbete. Genom åren har Folkspel genererat över 16 miljarder kronor till Sveriges föreningar. Läs mer om oss och våra produkter på: www.folkspel.se.

Frågor om tjänsten: Ring Creative Director Gunnar Skarland på 031-345 90 18

Övriga frågor: Ring HR-Chef Annika Eriksson 031-345 90 13

Hjärtligt välkommen med din ansökan, sök via länken senast den 22 april 2019.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://folkspel.mynetworkglobal.com
Sista ansökningsdag 22 apr (34 dagar kvar)