Drift- och Supportansvarig till Netono AB

Drift- och Supportansvarig till Netono AB

Netono är det lilla bolaget med stora tankar och en stark servicekänsla. Nu finns en spännande tillväxtplan där du i din roll som Drift- och supportansvarig kommer få vara del i utvecklingen med att ta företaget till nästa nivå.

Vad innebär rollen som Drift- och supportansvarig?

Rollen som ansvarig för drift och support på Netono är en nyckelposition där du ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till bolagets VD. I tjänsten ingår ansvar för den tekniska plattformen samt vårt team som idag består av tre supporttekniker.

Du kommer ansvara för den dagliga driften av vår tekniska plattform som består av cirka 60% Windows- och 40% Linuxbaserade servrar. I ditt jobb ingår incidenthantering, jourplanering och dagligt underhåll, men också delaktig i det strategiska arbetet kring plattformen och tjänsteutvecklingen på denna. En stor del av vår verksamhet är användarsupport, där vi har en bred kompetens och djup insikt i våra kunders system och förutsättningar, här kommer du också vara mycket involverad och arbeta operativt. Vår ambition är att driva en stark supportavdelning där vi överträffar förväntningarna hos våra kunder. Du ansvarar för personal- och bemanning av supporten som ska finnas på plats vardagar mellan kl. 8-17. Du är högst delaktig i att rekrytera nya teammedlemmar och att skapa ett team där ni stöttar varandra i ett nära samarbete som främjar en stark lagkänsla.

Känner du igen dig i nedan?

Vi söker dig som vill vara med och utveckla Netono och vara del av en tillväxtresa. Du arbetar sannolikt idag som ledare för ett team och trivs med att leda och stötta andra. I dina tidigare roller har du arbetat med telefon- och mailsupport samt hantering av ärendesystem, där ITIL erfarenhet är meriterande. Önskvärt är om du tidigare jobbat med teknisk felsökning eller drift inom främst Microsofts serverprodukter och Linuxbaserade back-end lösningar. Med ett tekniskt intresse och viljan att fortsatt utmanas tror vi att du kommer bli framgångsrik i rollen.

Som person trivs du med att motivera och hjälpa andra att lyckas, genom att anpassa ditt ledarskap efter situation och person. Ni arbetar tillsammans i team där du strävar efter att skapa en positiv stämning där medarbetarna känner sig sedda och motiverade till sina arbetsuppgifter. I ditt arbete gillar du att kommunicera med medarbetare och kunder där du besitter en god kommunikationsförmåga. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt där du behåller lugnet även i de mer stressade situationerna. Med en prestigelöshet och ett kundfokuserat mindset gillar du att överträffa förväntningar och uppnå målen tillsammans med ditt team.

Låter detta Intressant?

Vill du vara med och bidra till Netonos fortsatta utveckling? Vid frågor tveka inte att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Nilzon 0763-935340 alt maria.nilzon@jerrie.se. Varmt välkommen med din ansökan via länken nedan, urval sker löpande, så ansök gärna redan idag!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Jerrie AB
Sista ansökningsdag 26 mars (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Netono erbjuder tekniska lösningar som förenklar och förbättrar för kunderna. Vi har tre ben i verksamheten där vi erbjuder konsulttjänster, driftstjänster och systemlösningar. Bolaget grundades 2006 och tillhandahåller tjänster och produkter till ca 300 företag och organisationer av olika storlekar i Sverige och Norge. Kunderna består främst av företag inom företagshälsovård, friskvård-och SPAbranschen.

Vårt huvudkontor och serverhall finns i Järnbrott, Västra Frölunda, därutöver finns ett kontor i Stockholm. Vi är idag sex anställda i företaget.