Säljande Produktspecialist

Säljande Produktspecialist

Kort om tjänsten

MONDIAN arbetar med produkter som förbättrar människors livskvalité i vardagen.
Vi tillverkar och marknadsför tyngdtäcken som är en medicinteknisk produkt som bland annat säljs till den offentliga sektorn. Branschen för medicinteknik är ett spännande område som utvecklas i snabb takt och det gör vi med så därför söker vi nu en säljare som vill hjälpa oss att växa ytterligare.

Om verksamheten

Vår vision
MONDIAN utvecklar och säljer tyngdtäcken som skapar välbefinnande samt ökad livskvalité i form av bättre hälsa och sömn. Våra produkter ska kombinera teknik och design med funktion och användarvänlighet.

Vår drivkraft
Att hjälpa människor att sova var vår drivkraft till att starta MONDIAN. Det är vår målsättning att producera och erbjuda produkter som höjer människors livskvalité och som kan användas som en naturlig del i vardagslivet.

Läs gärna mer om oss på www.mondian.se

Mer om tjänsten

MONDIAN arbetar med ett flertal svenska regioner där vi har byggt upp och vårdar långsiktiga relationer med våra kunder. Detta innebär att vi besöker, informerar och utbildar bland annat produktkonsulenter och förskrivare på hjälpmedelscentraler eller inom andra verksamheter.
Tjänsten har ett fokus på försäljning och rådgivning men innebär också att genomföra produktutbildningar, seminarier samt deltagande på mässor.
Eftersom våra kunder finns över hela landet innebär tjänsten en del resor både med och utan övernattning.
Vi lägger stor vikt vid att du som arbetar på MONDIAN trivs och mår bra. Som säljare hos oss kommer du att bli en del av vårt positiva och nyfikna team som både trivs och har roligt tillsammans.

Din profil

Vi söker en person som vill vara delaktig i MONDIAN's utveckling där vi har som målsättning att hjälpa människor till en bättre vardag.
Helst har du en bakgrund som arbetsterapeut eller fysioterapeut/sjukgymnast. Det är även värdefullt om du har erfarenhet inom förskrivning av hjälpmedel.
Vi kommer att ge dig det stöd och den utbildning som du behöver för att lyckas med din försäljning, men det är samtidigt meriterande om du har erfarenhet sedan tidigare av en produktspecialistroll alternativt liknande konsultativt försäljningsarbete. Eftersom tjänsten innebär en del självständigt arbete är det en fördel om du är van att arbeta strukturerat och har ett starkt inre driv.
Tjänsten kräver att du som söker har ett B-körkort och det är väsentligt att du har en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
Det är en fördel om du bor någonstans i närheten av Göteborg, men för rätt person kan det fungera även om du bor i en annan del av landet.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Dreamwork.
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev.
Vi bearbetar inkomna ansökningar löpande. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi har dessvärre inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Axvigg på 031-10 98 01, alternativt petra.axvigg@dreamwork.se
Mer info
Kontaktperson Petra Axvigg
Telefon 031-10 98 01
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 13 dec 2019 (6 dagar kvar)