Operativ inköpare till Momentum

Operativ inköpare till Momentum

Har du erfarenhet av att arbeta med operativt inköp? Vill du få möjlighet att arbeta på ett företag som expanderar och där du kommer får möjlighet att utvecklas? Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker nu en Operativ inköpare till Momentum. Uppdraget har start omgående och är ett långsiktigt behov. På sikt om det känns bra för båda parter kommer det resultera i en anställning på plats.

Urval och intervjuer sker löpande så sök redan idag!

Arbetsuppgifter

På Momentum har du självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter men ett starkt team som alltid backar upp och hjälper till. Som operativ inköpare kommer du huvudsakligen arbeta med inköpsförslag, inköpsorder och orderbekräftelser. Dagligen har du mycket kontakt med internationella leverantörer och interna kunder och det är viktigt att kunna bygga starka relationer. Administration är en stor del av din vardag och du är duktig på struktur och ordning. Momentum är ett handelsbolag som arbetar med reservdelar ut till industrin vilket kräver korta ledtider och hög kvalitet i utförandet.
  • Operativt inköpsarbete
  • Kontakt med leverantörer och interna kunder
  • Avrop
  • Administration
Vem söker vi?

Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och förståelse och har tidigare erfarenhet av operativt inköpsarbete. Du trivs av att arbeta i ett högt tempo där du får användning av dina egenskaper av att vara effektiv och strukturerad. Det är viktigt att du som person är hjälpsam, öppen och tycker om att bygga nya relationer. Du har genomfört din gymnasieutbildning inom något teknikorienterat område och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Tekniskt intresse/förståelse
  • Erfarenhet av inköp
  • Arbeta i högt tempo
  • Effektiv och strukturerad
  • Relationsbyggande
  • Goda kunskaper, Svenska och Engelska
Vad erbjuder vi dig?

Du kommer få möjlighet att arbeta på ett företag som just nu expanderar och är i början av en fantastisk framgångsresa. Det är en koncern där alla får vara med och påverka och som präglas av sin öppenhet och värme. Du kommer på sikt få utbildning inom produktsortimentet och även få möjlighet att vara med ute på lagret och se hela flödet. Det kommer starta som ett konsultuppdrag men på sikt kommer övergå till en anställning på plats.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 6 dec (22 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.