Kundservice Distrikt Västra Frölunda

Kundservice Distrikt Västra Frölunda

Vill Du vara del i ett framgångsrikt företag? Har Du hög energi och ett intresse av att skapa goda relationer samt göra affärer?

Du välkomnas in i ett framgångsrikt bolag som har en fortsatt spännande förändringsresa framför sig och som erbjuder en professionell arbetsmiljö där engagemang, ansvar och samarbete är viktigt. Ett starkt team står redo för att på bästa sätt hjälpa just Dig in i verksamheten.
Vi ska se till att Du får bästa möjliga förutsättningar för att lyckas i denna roll och att Du kommer att få roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter
Ditt ansvar är att kundservice, ordermottagning och försäljning till våra kunder sköts med den höga servicenivå och det goda affärsmannaskap som krävs.

Du kommer att sköta kundservice per telefon, i butik samt via mail till både befintliga och nya kunder. Tjänsten innebär dessutom teknisk support och rådgivning till kund. Rollen som rådgivare i frågor kring våra produkters användningsområden är viktig, men ett professionellt bemötande i kontakterna med våra kunder och din tekniska nyfikenhet och villighet att hjälpa är det som avgör hur väl Du kommer att lyckas i din roll. Du kommer även att ansvara för en egen kundportfölj med planering, bokning, genomförande och uppföljning av ringbesök. Vi har löpande internutbildning inom våra produkt- och tjänsteområden och du får ett kunnigt team som stöd.

Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet från branschen är en merit men inget krav. Du kommer att få utbildning inom de produkt- och tjänsteområden vi är verksamma i såväl som nödvändig utbildning i våra affärssystem.

Personliga egenskaper
Du är öppen och enkel med ett genuint intresse för affärsutveckling samt att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer genom ett värdebaserat synsätt. Du har god förmåga att uppnå resultat genom bra planering, genomdrivande och uppföljning. Du behöver inte vara expert på alla teknikområden från början och om Du är rätt person ser vi dig gärna långsiktigt i vårt team.

Vi erbjuder i gengäld en professionell, engagerande arbetsmiljö med mycket eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Vi är ett bra sammansvetsat team där alla har stort fokus på kund samt att stämningen hos oss ska vara positiv och energigivande.
Mer info
Kontaktperson Kim Eriksson
Telefon 070-233 12 40
Email Mejla Kim Eriksson
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Momentum Industrial AB förenklar kundernas vardag och ökar deras lönsamhet genom att erbjuda kvalitativa industrikomponenter och tjänster till lägsta totalkostnad. Vi finns representerade i Sverige, Norge och Danmark med över 330 medarbetare och omsätter ca 1 miljard SEK. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group AB som är noterat på Stockholmsbörsen. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida: www.momentum-industrial.com