Teamledare Kundservice till Elis Textil Service AB, Göteborg

Teamledare Kundservice till Elis Textil Service AB, Göteborg

Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Vi är ett av Sveriges 500 största bolag. En av våra framgångsfaktorer är att vi erbjuder våra kunder marknadens bästa och bredaste produktsortiment inom textilservice med tillhörande service.

Vi driver branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat.

Teamledare inom kundservice
till Göteborg

Är du en driven, ansvarstagande och utåtriktad person som älskar utmaningar så kan du få en mycket viktig roll hos oss med goda utvecklingsmöjligheter. Vi söker nu en teamledare som har ett coachande förhållningsätt med ett genuint affärssinne och intresse för människor och service.

Vår anläggning i Göteborg hanterar frågor som rör våra tre produktområden Mattor, Hygien och Torktrasor. Hos oss kommer du ingå i ett fantastiskt gäng! På kundserviceavdelningen är vi 13 personer och på anläggningen totalt 60 medarbetare.

"Det jag uppskattar med Elis är att man tar ett oerhört stort ansvar som företag när det kommer till hållbarhet och miljö. Som ansvarig för kundservice har jag möjligheten att kombinera ledarskap med att vara del av en kundservice i världsklass.

Jag är stolt över företaget och mina kollegor, men främst av allt är jag stolt över mitt team som är hårt arbetande, oerhört lojala, hjälpsamma och genuint fina människor. Det är därför väldigt viktigt att vi hittar personen som är rätt för oss, delar vår ambition och värderingar, som är sig själv och kan bidra med sina unika styrkor"

- Sandra Edin Corneliusson, kundservicechef

Vad innebär rollen som teamledare?

Huvudfokus kommer vara att driva det dagliga arbetet med avstämningar och uppföljning med vårt kundserviceteam i nära samarbete med kundservicechefen. Du kommer också att:
  • Leda och fördela arbetet i teamet
  • Tillsammans med gruppen analysera, utveckla och kvalitetssäkra arbetet
  • Driva förbättringsprojekt och genomföra nya rutiner
  • Motivera, engagera och jobba med att uppnå specifika krav och mål
  • Stötta personlig utveckling inom teamet genom planering och uppföljning av utbildningar inom kundtjänst, administration och produktkunskap
  • Du kommer vara personen som teamet först vänder sig till för att få stöttning i svårare kundärenden där kundmöten både via telefon och besök ingår och där målsättningen är att etablera starka och långsiktiga relationer med våra kunder
Varför ska du välja Elis?
Vi erbjuder en heltidstjänst med anställning i ett stabilt och marknadsledande företag, en trevlig arbetsmiljö, fantastiska kollegor och en stor möjlighet att påverka avdelningens arbete och mål. Du kommer att få nödvändig utbildning och löpande coachning.

Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val.

Vem är du?

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är lyhörd, har ett sinne för detaljer och struktur samt en passion för service och människor. Du är bra på kommunikation och att uttrycka dig i tal och skrift. För att lyckas i rollen ser vi även att du är affärsmässig, nyfiken, lösningsorienterad, prestigelös och har en positiv laganda.

Vad kan du?
Vi ser att du som lägst har gymnasieutbildning, goda kunskaper i Officepaketet, körkort och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av att leda och inspirera människor i en kundservice- eller säljgrupp är en fördel.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sandra Edin Corneliusson, kundservicechef, på telefon 0734-20 74 05.

Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut - så skicka in din ansökan redan idag!

Sista ansökningsdag är söndagen den 28 februari 2021.

Välkommen med din ansökan!

Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1400 medarbetare och omsätter 2,1 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Försäljning, Kundservice, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 feb 2021 (4 dagar kvar)