Job description:

Kan du svenska/engelska eller danska/engelska i både tal och skrift och trivs du i rollen som en operativ ledare i en händelserik miljö? Vi söker dig som har erfarenhet av att leda i en kunddriven verksamhet med korta ledtider från behov till lösning. Team Lead är en nyckelperson i att säkerställa marknadens resultat och leverans mot både interna och externa intressenter. Låter det intressant, då skulle du passa in i vår Nordiska Customer Service Hub i Göteborg.

Arbetsuppgifter
  • Som Team Lead förväntas du hantera löpande personalfrågor och planera den dagliga bemanningen för teamet. Följa upp teamets ärenden, coacha och driva utveckling både i arbetssätt och i kvalitet. Vi arbetar systematiskt och följer noggrant upp vår kvalitet för att utveckla och skapa värde varje dag. Till din hjälp har du en hel QA-avdelning som följer upp kvaliteten. Du kommer också att vara kundens huvudkontakt för övergripande marknadsrelaterade frågor och förbättringar samt vara en del i hubens ledningsgrupp.
Utöver förväntas du också att:
  • Driva förbättring och säkerställa rätt prioriteringar för teamet
  • Coacha och medlyssna i syfte att utveckla dina medarbetare
  • Vara mottagare och kanal för eskaleringar
  • Kunna hantera och förstå de olika system i vår måluppföljning
  • Agera proaktivt och självständigt för att säkra mervärde för kunden
  • Ansvara för att all data kring kundärendet hanteras korrekt i systemen
  • Samarbeta med övriga teamledare i huben
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är en erfaren ledare som jobbat kundnära med LEAN/Kaizen- metodik tidigare eller har så har du ett stort intresse för att skapa effektiva lösningar för både dig själv och i agentens vardag. Du behöver vara närvarande och tillgänglig för ditt team, tänka lösningar och ha förmågan att arbeta självständigt och strukturerat i en tvärfunktionell verksamhet. Eftersom vi också har dialog med flera olika marknader är det viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. För att komma till din rätt i rollen behöver du ha erfarenhet från liknande servicearbete med kundkontakt, administration och från liknande supportroller med stort kundfokus. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom branscher som gett dig fordonskunskap, gärna kunskaper om elbil, hybridbil samt laddteknik. I den här rollen krävs att du har körkort, talar och skriver svenska eller danska samt engelska obehindrat. Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen "Being a people person".

Vi erbjuder:
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos MSX med 6 månaders provanställning. MSX har kollektivavtal samt erbjuder friskvårdsbidrag. Vi erbjuder hemmaarbete enligt Hybrid-modellen. Arbetsplatsens lokaler är helt nyrenoverade och man sitter i öppna landskap tillsammans med dina teamkollegor. Lokalen finns i Munkebäck dit både spårvagn och bussförbindelser finns.

Låter detta som din nästa utmaning i karriären?

Vi arbetar med löpande urval - välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, HR & Personal, Personalchef
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 okt 2022 (29 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

MSX International Ltd