Norsktalande serviceinriktad kundtjänstmedarbetare till Ford

Norsktalande serviceinriktad kundtjänstmedarbetare till Ford

MSX International är en global branschledande leverantör av konsulttjänster och Business Process Outsourcing till fordonsindustrin med över 6000 medarbetare. I Norden är vi stolta över vårt team bestående av drygt 125 experter som levererar mätbara resultat med hög kvalitet. MSXI investerar kraftfullt inom digitalisering för att öka vårt försprång som den ledande aktören i att supportera fordonsindustrin i en föränderlig tid. Tack vare vårt fokus på utveckling och kvalitet, växer vi snabbt och har de flesta biltillverkarna som kunder.

Är du vår nästa medarbetare? Vill du vara en viktig del i ett dynamiskt, prestigelöst och dedikerat team där det råder öppet klimat och högt i tak? MSX International erbjuder dig en betydelsefull roll i ett expansivt bolag där du får utrymme att växa tillsammans med företaget.

Vi erbjuder
  • Kollektivavtal
  • Friskvårdsbidrag
  • Personalförmåner kopplade till Benify
MSX International söker en serviceorienterad medarbetare till ett av våra team hos vår kund Ford, som kommer att stötta Fords kunder i deras köp av en ny bil samt svara på deras frågor och funderingar. I rollen är du en viktig del i kundens upplevelse och syftet med tjänsten är att ge kunden ett förstklassigt bemötande.

Arbetsuppgifter
  • På ett professionellt sätt svara på kunders frågor via telefon, chatt eller e-mail.
  • Stötta kunder inför köp av ny bil (inriktning elektriska fordon/hybrider)
  • Säkerställa svar / lösning på kundernas frågor / klagomål kring produkt- samt funktionsfrågor.
  • Samarbeta med interna parter för att så effektivt som möjligt hitta en lösning på inkommande frågor.
  • Driva vidare eller eskalera ärenden som inte kan lösas i kundrelationscentret.
  • Logga och bearbeta data i kundens CRM system.
Är du den vi söker?
Du kommer trivas bäst i rollen om du brinner för att ge förstklassig kundservice samt är van att hantera ärenden vi telefon och mejl och har ett fordonsintresse. Vi söker dig som är en duktig problemlösare samt arbetar strukturerat och självgående i de uppgifter du tar dig an. Tjänsten passar dig som har erfarenhet från arbete med administration och kundservice samt har kunskap om elbilar. Erfarenhet från arbete i kundrelationscenter är starkt meriterande. Då du kommer att ha mycket externa kontakter ser vi även att du är duktig på att kommunicera på framförallt norska och engelska, samt har goda IT kunskaper.

Omfattning och Arbetsplats
Placering i Fords lokaler i Göteborgsområdet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag med registrerat CV på vår hemsida, samt ett personligt brev där du berättar varför du passar för denna tjänsten Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Job Segment: Developer, CRM, Call Center, BPO, Technology, Customer Service, Operations
Mer info
Telefon 0200111333
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.msxi.com/
Sista ansökningsdag 15 dec 2019 (30 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

MSX International är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster inom fordonsbranschen inom affärsutveckling men också genom outsourcade helhetslösningar. Vi är stolta över vårt team av experter som levererar mätbara resultat med hög kvalité och bidrar till företagets vision att bli "partner of choice" för alla våra kunder och intressenter.