Kundservicemedarbetare med nordiska språk

Kundservicemedarbetare med nordiska språk

MSX International är en global branschledande leverantör av konsulttjänster och Business Process Outsourcing till fordonsindustrin med över 6000 medarbetare. I Norden är vi stolta över vårt team bestående av drygt 125 experter som levererar mätbara resultat med hög kvalitet. MSXI investerar kraftfullt inom digitalisering för att öka vårt försprång som den ledande aktören i att supportera fordonsindustrin i en föränderlig tid. Tack vare vårt fokus på utveckling och kvalitet, växer vi snabbt och har de flesta biltillverkarna som kunder.

Är du vår nästa medarbetare? Vill du vara en viktig del i ett dynamiskt, prestigelöst och dedikerat team där det råder öppet klimat och högt i tak? MSX International erbjuder dig en betydelsefull roll i ett expansivt bolag där du får utrymme att växa tillsammans med företaget.

Vi erbjuder
  • Kollektivavtal
  • Friskvårdsbidrag
  • Personalförmåner kopplade till Benify
MSX International söker flera serviceorienterade medarbetare till ett av våra team som kommer att stötta vår kunds kunder i deras köp av en ny bil samt svara på deras frågor och funderingar. I rollen är du en viktig del i kundens upplevelse och syftet med tjänsten är att ge kunden ett förstklassigt bemötande.

I rollen som kundservicemedarbetare handlägger du dagligen ärenden i ett ärendehanteringssystem där dator och telefon är dina främsta arbetsredskap.

Tjänsten som kundservicemedarbetare passar dig som är van vid att hantera ärenden via telefon och mejl och som brinner för att ge förstklassig service.

Arbetsuppgifter:
  • Svara professionellt på kundernas frågor via email och telefon.
  • Säkerställa svar/lösning på kundernas frågor/klagomål kring bilägarskapet.
  • Samarbeta med återförsäljarna för klargörande i olika specifika ärenden.
  • Driva vidare eller eskalera ärenden som inte kan lösas i kundkontaktcentret.
  • Logga och bearbeta data i kundens CRM system.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är en duktig problemlösare samt arbetar strukturerat och självgående i de uppgifter du tar dig an. Då du kommer att ha många externa kontakter ser vi även att du är duktig på att kommunicera. Tjänsten passar dig som har erfarenhet från arbete med administration och kundservice alternativt erfarenhet inom fordonsbranschen. Erfarenhet från arbete i kundrelationscenter är stark meriterande. Vi ser också att du talar och skriver svenska samt något nordiskt språk och engelska obehindrat samt har goda IT kunskaper.

Omfattning och Arbetsplats
Placering i vår kunds lokaler i Göteborgsområdet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, och du blir anställd av MSX International.

Ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag med registrerat CV på vår hemsida, samt ett personligt brev där du berättar varför du passar för denna tjänsten Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Job Segment: Developer, CRM, Call Center, BPO, Technology, Customer Service, Operations
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.msxi.com/
Sista ansökningsdag 15 dec 2019 (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

MSX International är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster inom fordonsbranschen inom affärsutveckling men också genom outsourcade helhetslösningar. Vi är stolta över vårt team av experter som levererar mätbara resultat med hög kvalité och bidrar till företagets vision att bli "partner of choice" för alla våra kunder och intressenter.