Customer Success & Sales Support

Customer Success & Sales Support

Job description:

Som en följd av vår snabba tillväxt söker vi just nu rollen Customer Success & Sales Support för att supportera vårt säljteam och leveransteam med att utveckla våra tjänster med mätbara förbättringar för kunden. Detta är en ny position som kommer att spela en viktig roll i ett dynamiskt, kunnigt och dedikerat team för att utveckla vår affär och kundnöjdhet.

I tjänsten ansvarar du för tre huvudområden;
  • Att stötta ett kontinuerligt customer successarbete tillsammans med våra leveransteam genom benchmarking av resultat, identifiering av risker och uppföljning av förbättringar för kunden.
  • Att stötta våra tre säljare med analyser, kalkyler, offerter och presentationsmaterial.
  • Att stötta uppstart av nya projekt och ansvara för mindre projekt med stöd av våra experter och säljare.
Dina arbetsuppgifter:
  • Uppföljning av tillförd nytta för kunder samt identifiera ytterligare förbättringsmöjligheter i MSX leveranser till kund.
  • Kontinuerlig governance tillsammans med MSX kundansvariga och kunder, t.ex. genom att stötta i planering och förberedelser av styrgruppsmöten.
  • Business Intelligence inom fordonsbranschens sälj- och eftermarknadsverksamhet i syfte att identifiera nya kundbehov och affärsmöjligheter.
  • Stödja våra säljares säljaktiviteter med externa och interna analyser och benchmarks.
  • Stödja våra säljare med presentationsmaterial, kalkyler, offerter, mötesförberedelser mm.
  • Stödja uppstart av nya projekt och uppdrag.
  • Ansvara för att leda mindre projekt med stöd av våra experter och säljare.
Omfattning och arbetsplats:

Tjänsten rapporterar till MSXI Nordics VD och är placerad på vårt nordiska huvudkontor i Göteborg (Gamlestaden). I tjänsten ingår visst resande till våra kunder i främst de nordiska huvudstäderna. Tjänstens omfattning är heltid.

Är du den vi söker?

Du brinner för affärs- och verksamhetsutveckling och du besitter en stark analytisk förmåga och kapacitet att snabbt förstå nya frågeställningar och områden. För att lyckats väl i tjänsten så behöver du ett stort mått av "can-do" mentalitet och kunna hantera ett brett spann av uppgifter och aktiviteter, ofta simultant. Du har även lätt för att kommunicera komplexa frågeställningar både verbalt och i skriftlig och grafisk form. Du motiveras av höga ambitioner och ett högt arbetstempo.

Du är nyexaminerad från högskola/universitet eller i början av din karriär med ett stort intresse för att lära och du trivs med att ta en supporterande som en del av din utveckling och ditt lärande. För rätt individ finns många möjligheter för karriärutveckling inom MSX Nordics och MSX globalt.

Kvalifikationer och egenskaper
  • Universitets/högskoleutbildning, förmodligen inom ekonomi eller teknik.
  • Stort intresse för bilbranschens komplexa struktur och föränderliga miljö.
  • Stort intresse för att utvecklas inom business-to-businesstjänster.
  • Stark analytisk och kommunikativ förmåga.
  • Mycket goda kunskaper i svenska samt engelska.
  • Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel och PowerPoint.
Vi erbjuder:

Som medarbetare på MSXI arbetar du i en dynamisk miljö med hög tillväxt och ett svårslaget kunderbjudande. För oss är detta en nyckelposition där du kommer ha en viktig roll i ett expansivt företag med stora möjligheter att utvecklas och påverka. MSXI har kollektivavtal och personalförmåner.

Ansökan:

Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice, Säljsupport
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 2 juli 2022 (42 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

MSX International Ltd