Ekonomiassistent till MAQS Advokatbyrås faktureringsgrupp

Ekonomiassistent till MAQS Advokatbyrås faktureringsgrupp

Just nu söker vi en ekonomiassistent till faktureringsgruppen på MAQS Advokatbyrå. Detta är ett konsultuppdrag på ca 6-7 månader då en av medarbetarna ska gå på föräldraledighet. Vi ser helst att du kan starta i början av februari. Uppdraget är på heltid och det kommer finnas möjlighet att arbeta delvis på distans, men själva introduktionen kommer att ske fysisk på kontoret.

Om MAQS
MAQS är en av Sveriges största och ledande affärsjuridiska advokatbyråer. Vi är en fullservicebyrå med totalt ca 180 experter inom affärsjuridik. MAQS har kontor i Sundsvall, Stockholm, Göteborg och Malmö med specialistgrupper och kompetenser inom alla större affärsjuridiska områden. Vill du arbeta i ett bolag som kännetecknas av samarbete, kreativitet och professionella medarbetare? Då kanske detta är ett uppdrag för dig.

Ditt uppdrag
I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra faktureringsgruppen som består av sex personer samt din närmaste chef. Du är expert inom ditt område och kommer tillsammans med dina kollegor att ansvara för hela faktureringsprocessen i affärssystemet Maconomy. I denna tjänst erbjuds ett spännande arbete i en professionell miljö, med härliga kollegor, högt tempo och utvecklande arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter innefattar bl.a.:
  • Driva och koordinera faktureringsprocessen
  • Ansvara för faktureringsmöten
  • Intern kommunikation och samordning
  • Analys och uppföljning av statistik
  • Uppföljning av betalningar
  • Kravhantering
  • Avtalsadministration
  • Översättning och korrekturläsning
  • Kundkontakt i fakturafrågor samt kontakt med kundansvariga
Din profil
Vi söker dig som gärna har en eftergymnasial utbildning med inriktning på ekonomi samt erfarenhet av att ha jobbat med kund- och eller leverantörsreskontra. Olika typer av bredare erfarenheter uppskattas även. Du har teoretiska kunskaper kring ekonomisk rapportering och redovisning och tycker om att jobba med siffror. Då vår kund verkar i en internationell miljö med klienter och kunder från hela världen bör du ha goda kunskaper i både svenska och engelska. Du har goda kunskaper i hela Officepaketet inklusive Excel. Det är mycket meriterande om du även har arbetat i ekonomisystemet Maconomy.

Som person är du självständig, har hög arbetskapacitet och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är strukturerad, resultatorienterad och prioriterar på ett realistiskt och effektivt sätt. Du kommer att ha löpande kontakt med kunder och kollegor, det är därför mycket viktigt att du trivs i mötet med människor och att du kommunicerar smidigt och enkelt.

Vidare bidrar du med positiv energi och tycker om att arbeta i nära samarbeten. Du ser lösningar i stället för problem och kommer gärna med förbättringsförslag.

När du blir en av oss
Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på Eqonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Rebecka Lönnqvist (rebecka.lonnqvist@eqonomy.se ) och konsultchef Lisa Kayser (lisa.kayser@eqonomy.se).

Observera att vi ej tar emot ansökningar över mejl.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Konsult
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 5 dec 2022 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

EQonomy är ett affärsområde inom Wise Professionals av och för affärsnära ekonomer. Här finner man specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom ekonomi och finans som tillsätter bland annat ekonomichefer, controllers eller redovisningsekonomer.