Vi söker en Lager och Logistikchef till Lundgrens Sverige AB

Vi söker en Lager och Logistikchef till Lundgrens Sverige AB

Lundgrens Sverige AB startade 1949 i Göteborg och är ledande grossist inom områdena flödesteknik och industrigummi. Lundgrens har även tillverkning och konfektionering av gummiprodukter. De senaste åren har präglats av stark lönsam tillväxt, både organiskt men även via flera företagsköp. Lundgrens representerar några av världens ledande tillverkare och lagerför marknadens bredaste sortiment av slang och slangtillbehör, transmissioner, gummi, hydraulik, packningsmaterial, O-ringar och radialtätningar. Från Malmö till Luleå kan vi förse återförsäljare och industri med produkter som förbättrar produktiviteten och stärker konkurrenskraften. Vår organisation bygger på närhet, spetskompetens och snabba beslut genom att vara lyhörda för kundens behov. I Lundgrensgruppen ingår även norska Codan. Lundgrens har ca 140 anställda och omsätter drygt 400 MSEK. Företaget ägs av Beijer Alma som är ett börsnoterat bolag. I Beijer Alma ingår tre andra bolag - Lesjöfors, Habia Cable och Beijer Tech. Lundgrens ingår i Beijer Tech tillsammans med andra specialiserade bolag.

Om tjänsten

Är du en naturlig ledare & lagspelare och ser förändringar som en möjlighet? Trivs du i lagermiljö och har dokumenterad ledarerfarenhet? Vill Du arbeta på en arbetsplats som präglas av engagemang, delaktighet och arbetsglädje. Då har vi tjänsten för dig!

Din roll
I rollen som Logistik & Lagerchef på Lundgrens AB ansvarar du för att leda och engagera dina medarbetare samt skapa förutsättningar för dem att nå goda resultat. Ditt huvudsakliga fokusområde är både operativt och strategiskt arbete där du kommer att utveckla processer och öka leveranssäkerheten mot kund. I arbetet ingår även förhandling kring våra transportavtal, driftsrelaterad planering samt arbetsmiljöansvar. Du kommer även att vara delaktig i arbetet med att implementera WMS-system och du är personalansvarig för 22 personer.

I ditt team har du 5 st. direktrapporterande arbetsledare under dig. Din insats påverkar alla roller på lagret och du är en viktig del i att ge rätt förutsättningar där du arbetar med ständiga förbättringar för att skapa en bra arbetsmiljö och arbetskultur.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
  • Fördela, koordinera och leda arbetet på lagret operativt samt säkerställa leveranssäkerhet mot kund
  • Driva projekt och implementera processer som sätts på en strategisk nivå
  • Analysera och implementera olika effektiviseringsförbättringar
  • Transportplanering och lagerhållning på ett föredömligt och effektivt sätt
  • Implementering av WMS- system
Vem är du?

Du har relevanta teoretiska kunskaper, minst motsvarande gymnasieutbildning, gärna kompletterad med påbyggnadsutbildning inom logistik och 3-5 års erfarenhet av liknande roll med personalansvar. Du har tidigare arbetat med arbetsledning och är van vid att hålla medarbetar, lönesamtal och arbetsmiljöuppgifter. Vi ser också att du har kunskaper i ekonomi & uppföljning samt är van att arbeta i MS Office. Du ska tidigare arbetat med logistik, lagerhantering och WMS-system.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att se helheter, samarbeta och föregå med gott exempel. Du är en flexibel person som trivs med att leda och ta beslut i högt tempo samt har lätt att skapa goda relationer. Du kan hantera svåra och tuffa samtal, hålla huvudet kallt i jobbiga situationer samt ta fram det bästa ur varje medarbetare. Genom din prestigelöshet, ditt engagemang och coachande ledarskap får du människor att växa och utvecklas.

Du ska vara en förebild för dina medarbetare, se möjligheter och lösningar, vara en god lyssnare, ett bollplank och en god kommunikatör. Vidare ser vi att du är strukturerad samt har vana från förbättringsarbeten och tycker att det är roligt och utmanande att driva/delta i projekt.
  • Tidigare erfarenhet av personalansvar
  • Tidigare erfarenhet av produktionsanalyser dvs. ansvar för egen avdelning/resultat från en liknande bransch
  • Erfarenhet av nulägesanalyser, tolka siffror samt göra nödvändiga omprioriteringar
  • Erfarenhet av att arbeta i lagersystem
  • God IT-vana, främst Outlook och Excel
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vi erbjuder dig:
Lundgrens erbjuder dig en utvecklande tjänst i ett framgångsrikt företag som nu fortsätter sin satsning för framtiden. Du erbjuds en viktig roll i en dynamisk arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter. Tjänsten omfattar arbete på heltid, tillsvidare, med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

För mer information är du välkommen att kontakta Elizabeth Darevik, rekryteringskonsult på Poolia AB, elizabeth.darevik@poolia.se.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Transport & Logistik, Lager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 31 okt 2019 (12 dagar kvar)