Business Development Manager, Logent Customs

Business Development Manager, Logent Customs

Om tjänsten

Logent Customs är en del av Logent Group och ett av nordens ledande tullombud och en naturlig partner för alla typer av tullärenden. Vi garanterar kostnadseffektivitet med fokus på kvalité och skräddarsydda lösningar. Verksamheten expanderar och till vårt team söker vi dig med erfarenhet av B2B försäljning och förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer och framgångsrika affärer!

Som Business Development Manager kommer du att ansvara för bearbetningen och försäljningen av tulltjänster mot nya kunder med fokus på e-handel och industrisegmentet. Tjänsten innebär ett helhetsansvar för försäljningsarbetet, från etablering av en första kundkontakt, paketering av affär till signering av kundavtal. Du ingår i Logents Customs Business Development team och rapporterar till Affärsområdeschef. Tjänsten är placerad vid något av Logents kontor i Göteborg, Stockholm eller Malmö.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Marknadsbearbetning och etablering av kundkontakter/leads
  • Försäljnings- och offertarbete
  • Marknadsföring
Din profil

Vi söker dig som är driven, resultatinriktad och vill arbeta uppsökande med försäljning och affärsutveckling. Du är lyhörd, relationsskapande och trivs i mötet med kund där du får användning av din problemlösande förmåga, kompetens och förståelse för vikten av att bidra till kundens affär. Då rollen som Business Development Manager innebär koordinering mellan kund och Logents specialistfunktioner är förmågan att samarbeta och kunna leda projekt viktigt för rollen.

Vi söker dig som brinner för kundkontakt och har erfarenhet av en säljande roll mot företag, har du tullkunskaper och erfarenhet av tulladministration är det meriterande. Du är datadriven, van att arbeta i både Powerpoint och Excel och har en god förmåga att paketera presentationsmaterial och hålla presentationer.

Intresserad av tjänsten?

Hos oss får du en spännande roll där du får arbeta med affärsutveckling i ett växande bolag med stor bredd och kunskap inom logistik; från kvalificerade logistiklösningar till bemanning och hamnverksamhet. För att nå framgång tror vi på Logent att det är viktigt att ha roligt tillsammans, du ges möjlighet att ta ett stort eget ansvar för egna kunder och affärer samtidigt som du ingår i ett större team fördelat på olika kontor som gillar att samarbeta mot uppsatta mål.

Ta chansen att hoppa på en spännande förändringsresa i ett växande bolag. Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som Business Development Manager inom Logent Group. Urvals- och intervjuarbete kommer att ske löpande, vi ser därför gärna din ansökan snarast möjligt.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringschef Marie-Louise Bååth, tel 070-722 77 59 eller marie-louise.baath@logent.se alternativt rekryterande chef Henrik Hansson, Affärsområdeschef Logent Customs, på tel 072- 001 46 38, henrik.hansson@logent.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Logent
Sista ansökningsdag 14 mars 2021 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

About Logent Logent is a comprehensive and independent logistics partner, with a Nordic base and with global networks. We have a wide range of services and create value for our customers through guaranteed cost and quality improvements. Our services include Logistics Services such as Warehouse Management, Transport Management and Customs, Port and Combined Terminals, Staffing Services and Consulting Services. This means that Logent has grown to a turnover of about SEK 1.5 billion from the start in 2006 and employs approximately 3,000 people. Om Logent Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen! Läs mer på www.logent.se