Applikationssupport till Lindbak Retail Systems

Applikationssupport till Lindbak Retail Systems

www.lindbak.se

Lindbak Retail Systems kontor ligger vid Arkaden i centrala Göteborg endast några minuter från centralstationen. Efter en stark expansion på den svenska marknaden behövs nu förstärkning till kontoret i Göteborg och de ca 30 kollegor som sitter där idag.

Om rollen

Lindbak Retail Systems söker nu sin nästa medarbetare till deras centrala kontor beläget på Fredsgatan i centrala Göteborg. På Lindbak har vi en bra stämning. Vi har en social och stöttande kultur och en stark teamkänsla. Lindbak Retail Systems är ett växande bolag som jobbar med flera stora svenska varumärken inom retailbranschen. Man blir aldrig helt färdiglärd inom produkten, så man bör vara nyfiken och engagerad som person för att aktivt följa med på företagets utveckling.

Som supportmedarbetare hos Lindbak Retail Systems är telefonen och datorn ditt främsta arbetsverktyg. Du kommer arbeta med att ta emot inkommande samtal och e-post från användare av alla delar av Lindbaks produktportfölj. Lindbak sätter sina kunder i fokus och jobbar när de har öppet. Det medför att även vissa kvällar och helger ingår i arbetstiden enligt ett rullande schema.

Din roll kommer att innefatta:
  • Registrering, prioritering och klassificering av ärenden
  • Lösa ärenden främst rörande våra applikationer samt vidarebefordra ärenden till andra leverantörers supportavdelningar i de fall Lindbak är Single Point of Contact (SPOC)
  • Bidra till hög kundnöjdhet genom ett professionellt kundmottagande.
  • Arbeta enligt angivna processer och rutiner för uppfyllande av servicenivå mot kund.
  • Föreslå förbättringar i arbetsprocesser och rutiner.
  • Felsökning och finna lösningar på kunders incidenter och problem.
  • Löpande informera kunden om ärendeprocessen.
Arbetet utgår från det ärendesystem (Easit) som Lindbak använder och vidare problemlösning förutsätter ett nära samarbete med verksamhet och utveckling. I rollen som supportspecialist är du den som är kontaktytan mot kunden och den som ansvarar för att ärendet löses.

Kravprofil

Vi söker dig som har en god förståelse för IT och mjukvarusystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av supportrollen från tidigare arbetsgivare. Har du arbetat med support kring just affärssystem eller butikssystem för detaljhandeln och särskilt dagligvaruhandeln så är det meriterande. Vi ser även erfarenhet från butiksarbete som meriterande och en fördel vad gäller att förstå våra kunders verksamhet och processer. Erfarenhet och kunskap om SQL/databaser, integrationer, Windows server, virtuella maskiner och ITIL är ett plus.

För att lyckas i supportrollen är det viktigt att du är kommunikativ och duktig på att uttrycka dig väl. Ett krav är att du behärskar svenska och engelska både i tal och i skrift. Du ska kunna inge ett lugn och förtroende hos kunder samtidigt som du har en pedagogisk och ödmjuk inställning. Det är avgörande att kunna hantera stress och agera professionellt gentemot kund även vid hög arbetsbelastning. Vi söker dig som är en strukturerad och noggrann person som har en god helhetsförståelse för hur supportfunktionen passar in i en organisation. Du bör även ha en analytisk sida och en stark problemlösningsförmåga. Det är viktigt att kunna arbeta såväl självständigt som att fungera bra i en grupp och att ha ett driv att utvecklas i sin roll.

Ansökan

I den här processen samarbetar Lindbak med Dfind IT. Vi utvärderar kandidater löpande och rollen kan komma att tillsättas snabbt. Sök därför redan idag via http://www.dfind.se/it/

Vid eventuella frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Robert Weineland på robert.weineland@dfind.se eller via telefon 0729734026.

Ort:
Göteborg

Uppdragsgivare:
Lindbak Retail Systems AB

Omfattning:
Heltid

Start:
Så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Mer info
Kontaktperson Robert Weineland
Telefon 0729734026
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dfind IT
Sista ansökningsdag 21 juli (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lindbak Retail Systems AB levererar affärskritiska IT-lösningar till ambitiösa detaljhandelskedjor med huvudkontor i Sverige och Norge. Innovativa lösningar från Lindbak Retail Systems skall bidra med ökad konkurrenskraft för våra kunder, förenkla våra kunders vardag samt skapa goda köpupplevelser. Fler än 4000 butiker i Europa använder dagligen våra lösningar och mer än 100 miljarder kronor hanteras årligen genom våra lösningar. Läs mer om oss på