Affärs- och applikationskonsult till Lindbak Retail Systems

Affärs- och applikationskonsult till Lindbak Retail Systems

Lindbak Retail Systems kontor ligger vid Arkaden i centrala Göteborg endast några minuter från centralstationen. Efter en stark expansion på den svenska marknaden behövs nu förstärkning till kontoret i Göteborg och de ca 30 kollegor som sitter där idag.

Om rollen

Vi söker nu lite olika profiler och tror att du antingen är mer av en teknisk applikationskonsult eller en mer affärsinriktad applikationskonsult
. Som konsult hos Lindbak är du den viktiga länken till våra kunder. Du har daglig kontakt med våra kunder och säkerställer att vi kan uppfylla deras behov med hjälp av våra standardprodukter. Du implementerar samt hjälper till att vidareutveckla lösningar baserat på Lindbaks standardprodukter hos stora och medelstora kunder inom retail-branschen. Arbetet bedrivs till viss del på plats hos kund och sker oftast i projektform där du är en del av ett konsultteam med applikationskonsulter, tekniska konsulter och projektledare. En viss del löpande arbete för våra kunder görs också i rollen applikationskonsult och då bedrivs det arbetet oftast inte projektform utan mer som ett löpande uppdrag. Du kommer arbeta tillsammans med erfarna kollegor från våra kontor i både Sverige och Norge.

Som applikationskonsult hos oss implementerar du IT-lösningar inom handeln, både för butiker och e-handel, och våra lösningar spänner över områden som butiksdatalösning, varukorgshantering för e-handel, lojalitets-/kundklubbslösningar samt integrationer till e-handel och övriga kringliggande 3:e-partssystem (betallösningar, ERP m.m.). Vidare arbetar du med löpande affärsutveckling, proaktiv kartläggning av kunders processer och med att föreslå förbättringar och utveckling av lösningar utifrån kundens behov, med Lindbaks produkter som grund. Som konsult förväntar vi oss att du skapar lösningar i linje med kundens intresse som innebär mervärde och ökad kundnytta.

Vem är du?

Du har gärna många delar på plats av följande bakgrund och egenskaper:
  • Förmåga att se kundens behov och erbjuda värdeskapande tjänster
  • Erfarenhet som projektledare med aktiviteter som förstudie, kravarbete, test, utbildning och dokumentation
  • En vana att arbeta med problemlösning och erfarenhet av roller som inneburit att du varit "kommunikationsnavet" när det gäller frågor kring IT-lösningar, gärna inom handeln
  • System- och applikationskunskap från affärssystem eller butiksdatasystem
  • Systemkonfiguration och installation av programvaror
  • God affärsförståelse och erfarenhet inom Retail
  • Arbetat med IT-lösningar inom områden såsom varu- och prisstrukturer, logistik, rapportering, försäljning, kundklubb etc.
  • SQL/Databaserfarenhet
  • Kunskap om integrationer till andra system
  • Relevant utbildning på högskolenivå
Som person är du ansvarstagande, initiativrik och strukturerad. Du drivs av att göra kunden nöjd och leverera med hög kvalitet. Du är självgående och har ett professionellt och affärsmässigt förhållningssätt både internt och externt och har lätt för att kommunicera med olika funktioner hos kunder. Det är ett krav att du behärskar svenska och engelska både i tal och i skrift. Vidare är du analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varför Lindbak:

Lindbak är en ekonomiskt stark arbetsgivare under tillväxt, deras system används idag av företag som CityGross, Intersport, Hemtex, MQ, Filippa K, Joy, Scorett, Blomsterlandet, Granngården, XXL, ÖoB och många fler. Hos Lindbak finner du ett öppet arbetsklimat med mycket god stämning, arbetet är omväxlande och utvecklande - här får du chansen att ta mycket eget ansvar och möjlighet att påverka Lindbaks utveckling.

Ansökan

Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Registrera din ansökan via www.dfind.se/it. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pia Tegnér Rydeving på 0733-573607 eller pia.tegner@dfind.se

Ort:
Göteborg

Uppdragsgivare:
Lindbak Retail Systems AB

Omfattning:
Heltid, tillsvidareanställning

Keywords
: ERP, Retail, detaljhandel, kassalösning, kassaprogram, butikssystem, M3, Movex, Jeeves, Dynamics NAV, Visma Retail, Extenda, Garp, Affärssystem, SAP, IFS Retail, Microsoft Dynamics AX, Hogia Retail, POS, Applikationskonsult, Applikations konsult, Application Consultant, Affärssystemskonsult, ERP Consultant, Loyalty, Kundklubb, E-handel, E-com, Handelslösning
Mer info
Kontaktperson Pia Tegnér Rydeving
Telefon 0733-573607
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Dfind IT
Sista ansökningsdag 1 juli (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lindbak Retail Systems AB levererar affärskritiska IT-lösningar till ambitiösa detaljhandelskedjor med huvudkontor i Sverige och Norge. Innovativa lösningar från Lindbak Retail Systems skall bidra med ökad konkurrenskraft för våra kunder, förenkla våra kunders vardag samt skapa goda köpupplevelser. Fler än 4000 butiker i Europa använder dagligen våra lösningar och mer än 100 miljarder kronor hanteras årligen genom våra lösningar. Läs mer om oss på www.lindbak.se