Vågexpeditör rekryteras till ledande miljöföretag

Vågexpeditör rekryteras till ledande miljöföretag

Brinner ditt hjärta för miljö och vill du tillhöra ett av världens ledande miljöföretag? Vill du ha en varierad arbetsdag som består av en kombination av många kontaktytor och administration? Nu hjälper vi vår kund att rekrytera sin nya kollega!


OM TJÄNSTEN
I rollen som vågexpeditör på verksamhetens återvinningsavdelning tillhör du hjärtat för företagets kundkontakt. Du kommer få arbeta på ett stort internationellt företag som är i stark utvecklingsfas. Tillsammans med ytterligare en kollega i teamet kommer du att arbeta i nära samarbete med interna och externa parter.

Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
  • Ansvara för mottagandet av chaufförer som lämnar av material för vägning och registrering
  • Besvara kundfrågor, genom telefon samt mejl angående olika transportärenden, bokningar, leveranser samt fakturor
  • Hantera utgående gods
  • Regelbunden kontakt med produktionspersonal och transportledning
  • Förberedelser av dokument som ska skickas med chaufförer
  • Övriga administrativa arbetsuppgifter
Om dig
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och har något års erfarenhet inom vad vi finner relevant arbetserfarenhet. Det är särskilt intressant om du har erfarenhet av både kundbemötande/service och administration. Med fördel har du också erfarenhet från åkeri/transport-branschen. Du är en person som har god systemvana och har lätt att lära dig nya system. Slutligen talar och skriver du obehindrat i svenska såväl som engelska och det kan vara meriterande om du kan polska eller annat språk.

Vi kommer i den här rekryteringen att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett organiserat, strukturerat men samtidigt flexibelt arbetssätt. Du är en nyfiken och driven person som har god samarbetsförmåga och kan ta egna initiativ inom ramen för ditt arbete. Vi ser att du har en god kommunikativ förmåga och vi ser även att du är en serviceinriktad och målorienterad person som trivs i mötet med andra människor.

Om anställningen
Placeringsort: Göteborg
Tjänstgöringsgrad: 100 % måndag-fredag
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Direktanställning hos vår kund, provanställning 6 månader

Om ansökningsprocessen
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare
Olivia Bengtsson - olivia.bengtsson@lernia.se

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Lernia
Sista ansökningsdag 31 okt 2019 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.