Orderadministratör till DENSIQ AB

Orderadministratör till DENSIQ AB

Just nu söker vi en Orderadministratör till vår kund DENSIQ AB. DENSIQ´s uppdrag är att vara den ledande helhetsleverantören av tätningslösningar till den nordiska processindustrin. Detta möjliggör de genom ett nära samarbeten med kunder, kunniga och engagerade medarbetare samt marknadens starkaste utbud av tjänster, produkter och teknisk konsultation.

Som Orderadministratör hos DENSIQ ges du möjlighet att bli en del av en god arbetsmiljö med varierande arbetsuppgifter som orderhantering, administration, support och leveransbevakning. Du kommer att sitta på en order och logistik avdelning och vara en del av en grupp på tre personer. Har du en passion för administration och trivs med att arbeta med orderhantering? Då är detta uppdrag något för dig!

Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att få arbeta med orderhantering gällande beställningar från företagets kunder. Eftersom DENSIQ kommer att påbörja ett projekt med att införa ett nytt affärssystem kommer mycket av din tid ägnas åt att utforma detta system samt underhålla det tillsammans med dina kollegor. Dina främsta arbetsuppgifter kommer innebära:
  • Viss inköp av material
  • Hantera ordrar som kommer in
  • Hantera vikter på produkterna
  • Leveransbevakning
  • Administrera nya kunder
  • Hantera ritningar av produkter
  • Ständigt bidra till utveckling av det nya affärssystemet
Din bakgrund
För att trivas i rollen ser vi gärna att du har några års erfarenhet av liknande administrativt arbete. Vidare har du arbetat med service gentemot kunder och du talar samt skriver obehindrat på både svenska och engelska. Vi ser gärna att du har en god datorvana och det är starkt meriterande om du tidigare arbetat i affärssystemet Navision.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen uppskattar du administrativa arbetsuppgifter samt att ta dig an och slutföra de utmaningar du ställs inför. Du ser samarbete som en självklarhet och förstår vikten av att varje medarbetare ska bidra på bästa sätt för ett lyckat utfall. Du har lätt för att prioritera ditt arbete och kan snabbt skifta fokus för att lösa de problem som uppstår. Vidare är du tydlig i din kommunikation samt professionell och förtroendeingivande i ditt bemötande. Slutligen är du initiativtagande och självgående i ditt sätt att arbeta samt trivs med att agera problemlösande.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag
Efter överenskommelse

Ansvarig rekryterare
Iris Nemec
0722546057

Information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 2 dec (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.