Order- & logistikadministratör till utvecklande bolag

Order- & logistikadministratör till utvecklande bolag

Har du erfarenhet av orderhantering och logistik och vill arbeta i en verksamhetsnära roll? Trivs du i en arbetsmiljö med omväxlande arbetsuppgifter och många kontaktpunker? Då kommer du att passa utmärkt hos oss!

Arbetsuppgifter
Som order- och logistikadministratör hos vår kund ansvarar du främst för att koordinera och administrera dagligt förekommande arbetsuppgifter inom orderhantering, transporbokningar och personalplanering. Det är en omväxlande tjänst med stort lösningsfokus där du har ett verksamhetsnära samarbete med arbetskollegor på kontoret och lagret. Dina arbetsuppgifter omfattar bl.a.:
  • Logistik och orderhantering
  • Kontakt med leverantörer och speditörer
  • Inleverans
  • Transportsbokningar
  • Hantering av felplock och returfrakter
  • Hantering av fraktfakturor
  • Bemanningsplanering

Din profil

Vi söker dig som har:
  • Eftergymnasial utbildning inom logistik, spedition, ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
  • Minst två till tre års erfarenhet av administrativt arbete inom logistik och orderhantering
  • Goda systemkunskaper i Office
Vi går mycket på personlig lämplighet och ser gärna, för att du ska trivas i rollen hos vår kund, att du bör vara serviceinriktad, prestigelös och flexibel. Du är kommunikativ och är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare är du noggrann, arbetar metodiskt och har öga för detaljer.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en 6 månaders provanställning med goda möjligheter till förläning.
Tillträdesdag sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.
Din anställning omfattas av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt friskvårdsbidrag.

Information
Vi hanterar ansökningarna löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag i form av CV och personligt brev. Välkommen med din ansökan!

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Viktor Petersson, Rekryterare tjänstemän
E-post: viktor.petersson@lernia.se

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia - tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 25 jan (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.