Lönespecialist till en stor koncern i Göteborg

Lönespecialist till en stor koncern i Göteborg

Är du en självgående lönespecialist med gott siffersinne? Är du robust, självständig och redo att vara en del av en omgivning med stort fokus på utveckling, optimering och effektivisering? Då kan du vara den vi söker! För uppdrag hos vår kund som tillverkar produkter inom färg och tapeter söker vi nu dig med ett brinnande intresse för löner och HR-administration.

Arbetsuppgifter
Som lönespecialist kommer du att fylla en nyckelroll i organisationen. Du kommer att vara den som har hand om den dagliga driften kring lönebearbetning och löneutbetalningar i nära samarbeta med en extern samarbetspartner. Vidare kommer du att arbeta med all typ av HR-administration. Dina främsta arbetsuppgifter kommer innebära att
  • Vara kontaktperson gällande löneförhållanden, förmåner, tidsregistrering och HR-administration för produktion, butiker och kontor i Sverige.
  • Ansvara för lönekörning varje månad, samt ha kontroll av och uppföljning på återbetalningar från myndigheter, semesterdagar m.m.
  • Ansvara för kontroll och underhåll av personaldata.
  • Arbeta med sex olika kollektivavtal.
  • Säkerställa lönavstämning mellan RSV, balans- och drift-konton, samt lönedata.
  • Ansvar för att säkerställa korrekt input till Ekonomi, HR och här under speciellt Compensation & Benefit, samt andra både interna och externa intressenter.
  • Arbeta med att implementera ett nytt lönesystem tillsammans med kollegor som sitter lokalt och globalt.
  • Vara en del av det globala HR-teamet och bidra till utveckling och effektivisering.
Du kommer att ingå i ett team på totalt tre personer där dina närmaste kollegor är HR-chefen och en HR Business Partner. Självklart har du daglig kontakt med kollegor som sitter på andra orter och som har liknande roll som du. I rollen ingår resor till Danmark ca en gång i månaden.

Din bakgrund
För att passa i rollen som lönespecialist bör du ha relevant utbildning inom personal/löneadministration. Vi ser även att du har 2-3 års erfarenhet från en liknande position, gärna från en större internationell koncern, vilket innebär att du känner dig trygg i att arbeta med hela lönekedjan.

Vidare förutsätter vi att du har kunskap om överenskommelser gällande lön och anställningsförhållanden. Vi ser att du har en god datavana och mycket goda kunskaper i MS Office. Du är väl förtrogen med något/några lönesystem samtidigt som du är snabblärd i nya system. Om du har tidigare erfarenhet av arbete i AGDA är detta meriterande. Slutligen ser vi att du talar samt skriver obehindrat på svenska och engelska. Har du kunskaper i danska är det meriterande.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är noggrann, engagerad och förstår orsak och verkan inom lönefrågor. Vidare är du engagerad i ditt arbete, självgående och har god samarbetsförmåga. Du är stresstålig och trivs när tempot är högt och arbetsuppgifterna varierande. Det är även viktigt att du har en hög känsla för service och är anpassningsbar utefter de situationer som kan uppstå. Slutligen är du en resultatorienterad tillgång med stort fokus på prioritering av arbetsuppgifter vid korta deadlines.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid / Heltid / Göteborg

Tillträdesdag
Tillträde enligt överenskommelse. Vi går igenom ansökningar löpande, välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Kontaktpersoner
Iris Nemec
0722546057

Hanna Schött
0722541523

Information
Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom bemanning, utbildning och omställning. Våra tjänster hjälper individer och kunder inom det privata näringslivet och den offentliga sektorn att stärka sin konkurrenskraft, vilket i sin tur bidrar till en bättre fungerande arbetsmarknad och en ökad integration. Vi finns på fler än 100 orter i Sverige och är kvalitets- och miljöcertifierade.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 13 juli (23 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.