Kundsupport till Intrum!

Kundsupport till Intrum!

Nu rekryterar vi nya kollegor till Intrums team i Göteborg och vi söker dig som är serviceinriktad, ödmjuk och som vill komma till en arbetsplats med stort fokus på att hjälpa människor till en sund ekonomi.

Intrum Sverige AB är branschens ledande leverantör av kredithanteringstjänster och sitter mitt i centrala Göteborg. Nu söker vi personer till rollen som kundsupport med hjärtat på rätta stället till deras målmedvetna Front Office-team för ett långsiktigt uppdrag där det finns mycket goda chanser att bli tillsvidareanställd direkt hos Intrum.

Om tjänsten
I din roll som kundsupport är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att ta emot inkommande ärenden från våra slutkunder främst via samtal men även via mail. Som kundsupport arbetar du med att hitta lösningar som ligger i linje med kunder och slutkunder. Tillsammans med ditt team kommer du genom hög servicegrad och lösningsorienterat förhållningssätt öka kundernas kassaflöde.

Några av dina dagliga uppgifter består av att:
  • Besvara inkommande telefonsamtal från slutkunder.
  • Besvara mail från slutkunder
  • Ha kontakt med myndigheter och ombud
  • Samarbeta tätt med övriga funktioner inom Intrum
Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service där du dagligen haft kontakt med människor. Du har god vana att arbeta i Outlook och hela Office-paketet, samt förmåga att arbeta i flera system parallellt. Tjänsten innebär mycket kontakt med slutkund och därmed ser vi att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Till det ser vi gärna att du pratar ytterligare något språk.

Vi söker dig som vill vara med och bidra till att människor får en sundare ekonomisk situation. För att trivas i rollen som kundsupport är du ödmjuk, serviceinriktad och ansvarsfull. Vidare har du god förmåga att arbeta effektivt då du hanterar många ärenden under din arbetsdag. Du kommer att arbeta 70% via telefon och 30% via mejl. Slutligen ser vi att du är en sann lagspelare med tron på att de bästa resultaten uppnås tillsammans i grupp samtidigt som man har kul på arbetsplatsen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Är det dig vi beskriver? Tveka inte på att skicka in din ansökan!

Om anställningen

Placeringsort: Göteborg
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträde: Start 8 juni 2020 (4 veckors utbildning)
Anställningsform: Dina första sex månader kommer du att vara konsult via oss på Lernia och därefter är ambitionen att du fortsätter din utveckling som anställd direkt på Intrum.

om ansökningsprocessen

Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - Kontakta aktuell rekryterare

Olivia Bengtsson

olivia.bengtsson@lernia.se

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 18 juni 2020 (22 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.