Junior ekonomiassistent med intresse för inköp

Junior ekonomiassistent med intresse för inköp

Just nu söker CBRE en ekonomiassistent med ett intresse för det uppgifter inom inköp. CBRE är ett världsledande konsultbolag gällande kommersiell fastighetsrådgivning. CBRE erbjuder tjänster som rådgivning, värdering, uthyrning och hyresgästrådgivning. Tjänsten är placerad i Göteborg, Torslanda. Som anställd får du möjligheten att utvecklas individuellt i en dynamisk miljö med breda arbetsuppgifter. Trivs du i en administrativ roll med uppgifter inom ekonomi och inköp? Är du i början av din karriär och är redo att ta nästa steg i ett ständigt växande bolag? Då kan detta vara tjänsten för dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter:

I den kombinerande rollen som ekonomiassistent med administrativa samt inköpsuppgifter kommer du att vara anställd hos CBRE men arbeta hos en av verksamhetens kunder. Därmed kommer 20% av arbetsuppgifterna vara för CBRE och resterande för kunden.

Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara följande

Ekonomiassistans
  • Assistera ekonomiavdelningen med enklare uppgifter inför boksluten
  • Fakturahantering
  • Kontroll av kontoutdrag från leverantörer
Inköpsadministration
  • Vara Superuser i systemet Ariba och stötta fabrikens rekvisitörer
  • Planera och säkerställa orderläggning av återkommande inköp i samarbete med fabrikens rekvisitörer och ekonomiavdelningen hos kund
  • Lägga upp nya leverantörer och uppdatera befintliga i SAP
  • Skriva ut inköpsordrar och skicka ut dessa till underleverantörer.
  • Regelbunden uppföljning av ordrar i approvalkedjan för att säkerställa effektiv hantering.
Administration
  • IT administration
  • Finnas tillgänglig i telefon
  • Bokning av lunch/hotell/resor samt mötesbokningar
Din bakgrund:

För att lyckas och trivas i denna kombinerade roll har du tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomi. Vidare har du studerat ekonomi på som lägst gymnasienivå. Slutligen ser vi att du behärskar svenska såväl i tal som skrift samt har en förmåga att formulera dig korrekt i text.

Personliga egenskaper:

Som person drivs du av att ständigt utvecklas och lära dig nya arbetsuppgifter. Vidare har du ett brinnande intresse för ekonomi och inköp. Eftersom du även kommer finnas tillgänglig på telefon är det viktigt att du har ett socialt förhållningssätt och trivs med att samarbeta med andra parter, internt som externt. Vidare är du en lagspelare som enkelt anpassar sig till den aktuella situationen. Du är positiv och bidrar med en god energi till gruppen samtidigt som du har ett lugnt och metodiskt arbetssätt.

Anställningsform:
Provanställning

Tillträdesdag:
Omgående

Information:
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt.

Ansvarig rekryterare:

Olivia Bengtsson

olivia.bengtsson@lernia.se

Referensnummer:

99407

Lernia är vägen framåt. Lernia är en av Sveriges ledande kometenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla

skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 22 juni 2019 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.