Ekonomiassistent till internationellt företag

Ekonomiassistent till internationellt företag

Är du en noggrann och ansvarstagande person som gillar att jobba självständigt och har ett intresse för ekonomi och värdeskapande? Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Nu söker vi en ekonomiassistent till vår kund i Göteborg. I rollen som Ekonomiassistent kommer du arbeta med de dagliga operationella arbetsuppgifterna inom Accounts Receivable-området (AR) samt bankrelaterade uppgifter såsom avstämning av bankkonton. Du kommer ingå i ett globalt team där dina främsta arbetsuppgifter kommer bestå av bland annat:
  • Ansvara för kundfordringar för ett eller flera länder
  • Övervaka processen för inkommande betalningar och supportera i collection processen
  • Rapportera osäkra fordringar och eventuella avskrivningar
  • Stödja diverse faktureringsprocesser
  • Eventuellt stödja inom masterdata för interna kunder
  • Utföra analyser inom AR processerna
  • Utföra bokslutsrelaterade uppgifter inom AR
  • Supportera ekonomer, sälj, controllers med AR-relaterade frågor
Om dig

Tjänsten som ekonomiassistent hos vår kund passar dig som har en högskoleexamen inom ekonomi eller likvärdig utbildning. Du förväntas även ha minst 2-5 års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter och det är meriterade om du har arbetat med ett producerande bolag tidigare. Eftersom rollen innebär mycket arbete i olika affärssystem är det meriterande om du har ett intresse för system samt arbetat i SAP. Du förväntas vara självgående och ta egna indikativ till förbättringsförslag. Slutligen talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som ekonomiassistent har du ett positivt driv och är en riktig lagspelare. Du är noggrann, ansvarstagande, initiativtagande, arbetar med stort engagemang och är duktig på att bygga starka professionella relationer. Du har en hög kommunikationsförmåga och ser vikten av att samarbeta och stötta andra.

Om kunden

Vår kunds expertkunskap bygger på utveckling, konstruktion och tillverkning av lager, tätningar och smörjsystem. De tillhandahåller också teknik- och rekonditioneringstjänster samt tjänster för bedömning av maskintillstånd. Men det de verkligen kan erbjuda är en arena för innovation - en möjlighet för deras kunder att använda de verktyg de tillhandahåller för att utforska, förbättra eller förändra prestanda för sin roterande utrustning. En plats där till och med den minsta justering kan göra stor skillnad.

Om anställningen

Placeringsort: Göteborg

Tjänstgöringsgrad: Heltid

Tillträde: Omgående

Anställningsform: Året ut med stor möjlighet till förlängning

Möjlighet för att jobba hemifrån ett par dagar i veckan finns för den som önskar.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Forma framtiden med oss!

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia - tillsammans formar vi din framtid!

Läs mer på www.lernia.se
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 5 juni 2022 (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.