Medarbetare till kundcenter, folkspel

Medarbetare till kundcenter, folkspel

Vilka är Folkspel?

Folkspel ägs till 100 % av folkrörelserna, via 71 riksorganisationer med ca 5 miljoner medlemmar. Vi är 120 anställda med en årsomsättning på 1,3 miljarder. Vårt uppdrag är att via lotteriverksamhet göra det möjligt för folkrörelserna att kunna fortsätta sitt viktiga arbete. Genom åren har Folkspels produkter genererat 16,6 miljarder kronor till svenskt föreningsliv.

Vad innebär jobbet?

Arbetet innebär att vara en del i vårt kundcenterteam där vi besvarar allehanda frågeställningar från våra kunder som är både privatpersoner, företag och föreningar. Vi lägger upp ärenden i vårt CRM-system och arbetar med merförsäljning genom att t ex upplysa våra kunder om nyheter och erbjudanden. Arbetstiden är schemalagd mellan 08.00-17.00 på vardagar. Viss schemalagd arbetstid kan även förekomma på storhelger.

Vem är du?

Du har erfarenhet av kundkontakt, det är mycket meriterande om du har erfarenhet av arbete i kundcenter eller med innesälj. Du har god datorvana och talar och skriver svenska flytande.

För att trivas hos oss är du resultatorienterad och har god social kompetens. Det är viktigt att du kan komplettera ditt driv och din vinnarskalle med ett hjärtligt engagemang. Du trivs både med att jobba i grupp och självständigt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du som person är säljande och service-minded. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Detta erbjuder vi:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Du blir en viktig medarbetare i vårt framgångsrika kundcenterteam. Teamet leds av Kundcenteransvarig & Kundcenter-coach som bägge coachar dig i ditt arbete. Vår arbetsplats genomsyras av framåtanda, arbetsglädje och humor. Vi har goda personalförmåner, kollektivavtal och fast lönesättning. Vi sitter i moderna lokaler i Gamlestan, Göteborg.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi genomför bakgrundskontroller innan anställning.

Frågor om tjänsten:

Kontakta Kundcenteransvarig Ahmad-Shah Said: ahmad-shah.said@folkspel.se Övriga frågor: Kontakta HR-Chef Annika Eriksson annika.eriksson@folkspel.se

Varmt välkommen med din ansökan.

OBS!! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem Varbi, se länk.

Intervjuer för tjänsten sker löpande vilket gör att vi gärna önskar din CV snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 2:e augusti 2020.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://folkspel.varbi.com
Sista ansökningsdag 2 aug 2020 (19 dagar kvar)