Administratör sökes till växande bolag!

Administratör sökes till växande bolag!

Är du strukturerad och serviceminded? Blir du glad av att hjälpa kunder? Gillar du att jobba i en bred roll med mycket kundkontakt? Då har du hittat rätt!

Dina arbetsuppgifter

I din roll som administratör kommer Du att få vara ett av företagets viktigaste ansikten utåt.
Du kommer att få ansvara för att administrera och boka kurser som Kranpunkten AB - genom en tredjepart - förser sina kunder med.

I detta ansvar ingår breda arbetsuppgifter i form av att;
  • Ta in anmälningar
  • Boka utbildningar
  • Administrera utbildningarna
  • Vara värd under utbildningarna
  • Fakturera kunderna
  • Skicka utbildningsbevis till deltagarna
  • Merförsäljning i form av uppföljningar kring utbildningarna
  • Svara i telefon vid hög belastning
En hel del kundkontakt förekommer då Kranpunktens kunder kommer in till kontoret dagsvis och rådfrågar om hjälp. Du kommer ta del av en introduktionsperiod om 2 veckor där du blir introducerad till företagets produkter och regler. Efter detta kommer du att ha stöttning från erfarna kollegor på kontoret.

Din profil

För att lyckas i rollen som administratör krävs det att du är utåtriktad och har lätt för att hantera människor dagligen. Du tycker det är kul att hjälpa kunder och ser alltid efter möjligheter till förbättring.

Krav för tjänsten:
  • Svenska i tal och skrift
  • Engelska i tal och skrift
Meriterande för tjänsten:
  • Ekonomisk utbildning
  • Erfarenhet från något av följande yrken;
Kundtjänst, Telesupport, Telefonförsäljning, Butiksförsäljning och eller Receptionist.

Villkor

Start: Omgående / enligt överenskommelse
Ort: Hisingen, Göteborg.
Omfattning: Heltid

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan redan idag. Välkommen till Framtiden!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Framtiden
Sista ansökningsdag 1 feb (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Kranpunkten AB har funnits sedan starten 1989 i Skåne. Idag har företaget expanderat kraftigt och har totalt ~ 100st anställda i Sverige. Bara i Göteborg finns 3 lokala kontor. Kundens huvudsstrategi är att främst hyra ut liftar till företag, men t.ex. bygghissar, plattformar, hängställningar och truckar är också aktuella för uthyrning. För att få använda dessa lyftmaskiner krävs en legitimerad utbildning, och det är där Du som kursadministratör kommer in i bilden.

Du kommer vara stationerad på det mycket fräscha kontoret vid Hisingen. Där kommer du få tillgång till ett eget kontor, dator, mobil och 10st trevliga medarbetare. Kranpunkten AB har lågt i tak och snabba beslutsvägar, vilket ger dig möjlighet att påverka. Företaget hittar också på olika aktiviteter varje år, som att t.ex. köra go-cart, äta julbord eller en kväll på Boul-bar.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.