Support/Specialisttekniker till Technical Helpdesk (THD), Region Sydväst

Support/Specialisttekniker till Technical Helpdesk (THD), Region Sydväst

Vi söker dig som har ett stort intresse för tekniska utmaningar och kreativa lösningar och vill kliva in i en ny roll som Support/Specialistekniker hos Technical Helpdesk (THD) för Region Sydväst.

Har du jobbat som hisstekniker, eller har kunskaper från hissar från annat jobb och vill gå vidare till en bredare teknisk roll där du både får utbilda, agera tekniskt stöd internt och samtidigt får utveckla dina tekniska kunskaper?

Välkommen med din ansökan!
Teamet består av ett trettiotal Support/Specialistekniker som agerar regionala experter, och 11 samordnare som är våra nationella tekniska experter. På reservdelssupporten sitter två samordnare som är behjälpliga med reservdelsidentifiering.

Förutom jobbet som teknisk specialist på vår helpdesk skapar, anpassar och planerar du kommande utbildningar tillsammans med dina kollegor i ditt team riktade mot våra tekniker ute i fält. Utbildningarna sker både i klassrum och ute på fältet där våra tekniker finns. En del av ditt arbete ingår det såklart att också vidareutbilda dig själv, hålla dig uppdaterad på ny teknik och kommande digitaliserad framtid inom vår produktportfölj.

Eftersom rollen innebär både teknisk specialist kunskaper i kombination med utbildning, vill vi att du har förmågan att:
  • hitta lösningar utöver det vanliga inom service/underhåll till våra tekniker, maximera säkerheten, samtidigt som driftstopp och kostnader ska minimeras
  • visa stort engagemang för människor och utbildning, att du drivs av att se människor utvecklas genom ny kunskap och att förse våra tekniker med relevant kompetens
Kvalifikationer
Du har mycket goda hisskunskaper och att du jobbat med hissar i flera år. Vi söker dig som har en bred teknisk gymnasieutbildning eller det vi bedömer likvärdigt. Felsökning och underhåll är en av dina bästa kompetenser, du har en stor fallenhet för att kunna bedöma om åtgärd och lösning i olika tekniska frådeställningar, jobbar med lätthet med felsökning i våra styrsystem, har kunskaper om mekanisk felsökning coh god materialkännedom.

Vi går mer o mer mot digitalsering av våra tjänster och produkter och vill därför att du känner dig bekväm med att ge support kring uppkopplade tjänster, meriterande om du har arbetat med smarta IoT- uppkopplingar och API.

B-körkort är ett krav och du måste behärska svenska och engelska.

Vidare tror vi att du som kollega och medarbetare gärna delar med dig av erfarenhet och kunskap vidare till ditt team.

Placeringsort: Inom Regionen Sydväst (från Malmö upp till Göteborg)

Om ansökan
Urval kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2022-09-05 Har du frågor är du välkommen att kontakta: Mickael Lindblom 070-649 63 55 eller Rekryteringsspecialist Lena Sjö, lena.sjo@kone.com

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Mickael Lindblom
Telefon 070-649 63 55
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Teknik & Ingenjör, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.kone.se
Sista ansökningsdag 5 sept 2022 (18 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På KONE vill vi skapa en innovativ kultur som kännetecknas av samarbete och där varje individs bidrag verkligen räknas. Anställdas engagemang är viktigt för oss och vi uppmuntrar delaktighet och utbyte av information och idéer. Hållbarhet är en integrerad del av vår kultur samt i det dagliga arbetet. Vi följer etiska affärsmetoder och strävar efter att utveckla en kultur där samarbete, förtroende, goda prestationer och respekt för varandra värdesätts och belönas. Vi vill vara en utmärkt arbetsplats och är stolta över att kunna erbjuda ett utbud av upplevelser och möjligheter som hjälper dig att nå dina karriärs- och personliga mål samtidigt som du får möjlighet att leva ett hälsosamt och balanserat liv.